Magazynowy gigant jeszcze się rozrasta

W Modlniczce pod Krakowem, niedaleko lotniska w Balicach, powstaje kompleks magazynowy, w którym docelowo ma pracować tysiąc osób.

Publikacja: 15.05.2016 23:00

Kraków Airport Logistics Centre ma mieć 150 tys. mkw.

Kraków Airport Logistics Centre ma mieć 150 tys. mkw.

Foto: materiały prasowe

Goodman, deweloper nieruchomości logistycznych, rozpoczął tam budowę magazynu o powierzchni 12 tys. mkw. Hala powstaje w ramach kompleksu Goodman Kraków Airport Logistics Centre (KALC), największej inwestycji logistycznej w Małopolsce. Obiekt zostanie oddany do użytku na koniec drugiego kwartału 2016 r. – zapowiada inwestor.

Kraków Airport Logistics Centre jest jednym z największych centrów logistycznych Goodmana w Polsce o docelowej powierzchni 150 tys. mkw. Budowa pierwszego magazynu rozpoczęła się w 2010 r. i od tamtego czasu powstało już pięć obiektów o łącznej powierzchni ponad 80 tys. mkw.

– Kraków jest wschodzącym zagłębiem logistycznym, łączącym dynamicznie rozwijające się rynki zachodniej i wschodniej Europy. Perspektywy rozwoju tego regionu, nasze dotychczasowe sukcesy związane z wynajmem hal oraz fakt, że klienci coraz częściej poszukują gotowej powierzchni magazynowej, skłoniły nas do uruchomienia budowy kolejnego magazynu spekulacyjnego w centrum logistycznym Goodman w Krakowie – mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią.

Inwestor szacuje, że po wynajęciu wszystkich dostępnych w kompleksie powierzchni zatrudnienie u najemców centrum znajdzie łącznie około tysiąca osób. Będzie to tym samym największe centrum logistyczne w województwie małopolskim.

Najemcami w Kraków Airport Logistics Centre są już dziś firmy: Bonito.pl, DB Schenker, DS Smith, Farutex, KMC Services, Logfarma, Royal Canin, Ruch, Valeo Autosystemy oraz Tajmax.

Kompleks Kraków Airport Logistics Centre położony jest w Modlniczce pod Krakowem, cztery kilometry od lotniska Kraków – Balice, w sąsiedztwie autostrady A4 łączącej Kraków i Wrocław.

Maciej Madejak, dyrektor ds. rozwoju biznesu na Polskę w firmie Goodman, mówi, że widać zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowe klasy A w kluczowych lokalizacjach stale rośnie, a wskaźniki pustostanów są tam stosunkowo niskie, ponieważ coraz więcej klientów szuka magazynów, które już są do odbioru lub będą wkrótce gotowe.

– Polskie i międzynarodowe firmy coraz częściej poszukują nieco mniejszych magazynów zapewniających możliwość rozbudowy w przyszłości tak, by móc stopniowo dopasować powierzchnię logistyczną do rozwijającej się działalności biznesowej – zwraca uwagę Maciej Madejak.

Jak firma planuje swoje parki? Buduje magazyny typu BTS (czyli stawiane na zamówienie klienta) w kluczowych lokalizacjach, a obok nich powstają inwestycje spekulacyjne (czyli hale bez podpisanych umów najmu).

– Takie obiekty jeszcze w czasie trwania prac budowlanych mogą zostać dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta poszukującego atrakcyjnej powierzchni. Dzięki temu możemy efektywnie wykorzystać bank ziemi i skrócić czas poszukiwania klienta dla nowych obiektów – opowiada Maciej Madejak. – O słuszności takiego podejścia świadczy fakt, że większość naszych magazynów spekulacyjnych zostaje wynajęta jeszcze zanim prace budowlane się zakończą. Tak stało się między innymi w przypadku Goodman Kraków Airport Logistics Centre – dodaje.

Jak podaje portal magazyny.pl, w pierwszym kwartale roku czynsze za magazyny były najwyższe w Warszawie (4,1–5,3 euro za mkw. miesięcznie) i w Krakowie (3,8–4,5 euro za mkw. miesięcznie).

Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska