Wiele firm z Podkarpacia otwarcie mówi o swojej więzi z regionem

Na Podkarpacie swoje siedziby mają przedsiębiorstwa z długą tradycją. Część z nich działa już na skalę międzynarodową, ale deklarują, że z regionem czują mocną więź.

Publikacja: 19.06.2016 23:00

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

Foto: materiały prasowe

Aż 96 proc. mieszkańców województwa podkarpackiego deklaruje, że czuje związek ze swoim regionem. To świetny wynik, drugi w całym kraju – wynika z raportu Regionalnego Obserwatorium Terytorialnego. Na Podkarpaciu nie brakuje też firm, które od lat żyją z regionem w symbiozie. Przykładem może być rzeszowskie Asseco Poland. - Od 25 lat koncentrujemy się na tworzeniu i rozwoju oprogramowania, które obsługuje najważniejsze sektory gospodarki. W tym czasie z małej regionalnej firmy staliśmy się globalnie działającą grupą informatyczną – mówi Marek Panek, wiceprezes Asseco Poland. Grupa współpracuje z Politechniką Rzeszowską. Angażuje się również w działalność lokalnego biznesu, uczestnicząc w zrzeszającym ponad 600 firm Podkarpackim Klubie Biznesu. - Przede wszystkim jesteśmy jednak kojarzeni z sukcesami rzeszowskiej siatkówki, ponieważ od wielu lat jesteśmy tytularnym sponsorem klubu siatkarskiego Asseco Resovii – mówi wiceprezes. Kilkudziesięcioletnią tradycją pochwalić się może również firma Lerg, specjalizująca się w produkcji żywicy. - Najwięcej zaangażowania i wsparcia kierujemy do Klubu Sportowego Chemik w Pustkowie-Osiedlu, inwestując w rozwój młodszych i starszych sportowców – mówi Agnieszka Kozubek-Bespalenko, dyrektor generalny firmy.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku