Reklama
Rozwiń

Prestiż kosztuje, ale i daje korzyści

Gdy w połowie lat 50. XX wieku podpisano w Warszawie "Układ o Przyjaźni, Współpracy i Pomocy Wzajemnej" nikt nie przywiązywał wagi do marketingowego znaczenia umowy, która jako Układ Warszawski albo Warsaw Pact weszła do podręczników historii i encyklopedii promując przy okazji miejsce wydarzenia.

Publikacja: 28.06.2016 23:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa / Kompala Waldemar

Lipcowy szczyt NATO raczej nie przyniesie ustaleń, które znów zapewnią Warszawie wieloletnią historyczną ekspozycję, ale i tak ma sporo wizerunkowych atutów.

Głównie dlatego władze miast i państw przebijają się w zabiegach, by to właśnie u nich odbyła się duża, głośna w świecie impreza, choć zawsze oznacza to także duże koszty i spore niedogodności dla mieszkańców. Dobrze zdają sobie bowiem sprawę z zysków z takich wydarzeń, nawet jeśli trudno je tak dokładnie przeliczyć, jak koszty związane z ich organizacją.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin