Pomorze jest jednym z kluczowych obszarów na transportowej mapie Polski i całej Europy. W efekcie wiele firm logistycznych planuje tu swoje inwestycje. Jednym z aktywniejszych podmiotów jest m.in. OT Logistics, grupa specjalizująca się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych. Spółka chce zbudować w Gdańsku terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. Prace przy nim trwają już od kilku miesięcy. Firma przewiduje, że budowa terminalu zakończy się w 2018-2019 r. W efekcie ma powstać największy polski port zbożowy i zarazem największy terminal do przeładunków towarów rolnych na południowym Bałtyku. Docelowo potencjał przeładunkowy tego obiektu wyniesie 8 mln ton rocznie.
Na Pomorzu może też rozwijać się żegluga śródlądowa. Zanim to jednak nastąpi konieczne są inwestycje zmierzające przede wszystkim do udrożnienia Wisły. OT Logistics informuje, że systematycznie otrzymuje zapytania o możliwość transportu rzecznego towarów wytworzonych na południu Polski do portów Trójmiasta, jak i w kierunku odwrotnym.
Grupa w woj. pomorskim zwiększa kolejowe przewozy towarów, zwłaszcza stali, żelaza, węgla i koksu. Transport szynowy pełni ważną rolę w dostarczaniu i odbieraniu ładunków z portów w Trójmieście, w tym OT Port Gdynia, należącego do OT Logistics.
Kolej może stać się też istotnym środkiem transportu dla towarów, które firma będzie przeładowywać w powstającym terminalu agro w Gdańsku. Spółka widzi ponadto możliwość zwiększenia przewozów kontenerów za sprawą tworzonego korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk.
Aktywną rolę w transporcie kolejowym pełni na Pomorzu grupa PKP Cargo. Na tym obszarze przewozi głównie węgiel, kruszywa, metale, nawozy, chemię i kontenery.