Reklama

Natura zagościła na talerzach

O tym, że rynek żywności ekologicznej jest żyłą złota, świadczy ostatnia decyzja Danone, spożywczego giganta rozdającego karty na światowym rynku produktów z mleka, odżywek dla dzieci czy wód butelkowanych (w Polsce należy do niego Żywiec Zdrój).

Publikacja: 14.07.2016 22:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa / Pisarek Dominik

Na początku lipca ogłosił, że aż za 10 mld dol. kupi amerykańską firmę WhiteWave Foods, właściciela marki mleka sojowego Silk. Przy okazji umocni się na światowym rynku bioproduktów, których popularność jest na świecie coraz większa.

W najbardziej rozwiniętych krajach Europy Zachodniej i w Ameryce Północnej udział produktów rolnictwa ekologicznego w całym rynku spożywczym wynosi od 2 do 6 proc. W Polsce jest to wciąż nie więcej niż 0,5 proc. Ale szybko nadrabiamy zaległości. Sprzedaż ekologicznej żywności rośnie u nas w tempie niemal 20 proc. rocznie, a wartość rynku zbliża się do 800 mln zł. Nie dziwi więc, że także u nas chcą zaistnieć mocniej zagraniczni gracze. Wśród nich jest EcorNaturaSi, lider włoskiego rynku eko, który kupił ostatnio większościowy pakiet akcji Organic Farma Zdrowia, m.in. największej sieci sklepów ze zdrową żywnością nad Wisłą.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama