Plan rozwoju województwa do 2020 r. jest bardzo ambitny: wzrost PKB per capita do poziomu 39 tys. zł, podniesienie innowacyjności ze wsparciem funduszy unijnych, wzrost wartości eksportu , który w w przeliczeniu na 1 mieszkańca ma sięgnąć 2 tys. euro. Aby zrealizować te cele konieczne jest zarówno wspieranie lokalnego biznesu, jak i jeszcze intensywniejsze przyciąganie inwestycji zagranicznych. I docenianie tych, którzy pracują na dobrobyt regionu.
– Minęło 12 lat, od kiedy po raz pierwszy postanowiliśmy uhonorować mieszkańców województwa za ich pomysłowość i kreatywność, przyznając tytuły Podlaskiej Marki – mówi Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego.
Na to miano mogą liczyć zarówno firmy duże i już znane w całym kraju, jak i te dopiero podbijające rynek. Ważne, by działały na Podlasiu
Tegoroczny tytuł Podlaskiej Marki otrzymało Mleko UHT Łaciate ze Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie i instalacja gazowa STAG Diesel firmy AC SA. Nagroda trafiła też do fabryki mebli metalowych Malow oraz producenta kruszyw LSA. Tytułem tym wyróżniono też XXII Regionalną Wystawę Zwierząt Hodowlanych oraz Dni z Doradztwem Rolniczym Szepietowo 2015, zorganizowane przez Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie. Nagroda trafiła też do Stowarzyszenia Pomocy „Rubież" w Białymstoku. Z kolei głosami internautów Podlaską Markę Konsumentów zdobył robot Photon firmy Photon Entertainment.
– Mleko to najbardziej masowy produkt pochodzący z Podlasia, nasze firmy zdobyły już ponad 35 proc. krajowego rynku – mówił Witold Karczewski, prezes Podlaskiej Izby Handlowej, który wręczał nagrodę w kategorii produkt spożywczy Spółdzielni Mlekpol z Grajewa.