Reklama
Rozwiń

Żeglarski port na mieliźnie

Kiedyś perła na żeglarskim szlaku i najlepszy ośrodek szkolenia w Polsce. Dziś – to opustoszałe i zrujnowane miejsce, z zapadającym się nabrzeżem i bramą zamkniętą na kłódkę.

Publikacja: 18.08.2016 23:00

Przebudowa mariny w Trzebieży może kosztować 10 – 12 mln zł.

Przebudowa mariny w Trzebieży może kosztować 10 – 12 mln zł.

Foto: Zachodniopomorski szlak żeglarski

Kłopoty mariny w Trzebieży zaczęły się w latach 90., kiedy skończyło się państwowe finansowanie Centralnego Ośrodka Żeglarskiego. Pomysłów na wolnorynkowe funkcjonowanie było wiele. Polski Związek Żeglarski długo poszukiwał inwestora dla spółki COŻ, powołanej w 1992 roku. Sześć lat temu dzierżawcą portu jachtowego została firma Smart, której szefuje kpt. Zdzisław Uherek. Wilk morski, z doświadczeniem w biznesie (zajmuje się zaopatrzeniem stoczni, statków), w Trzebieży wpłynął jednak na mieliznę. Dlaczego?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin