Reklama
Rozwiń
Reklama

Żeglarski port na mieliźnie

Kiedyś perła na żeglarskim szlaku i najlepszy ośrodek szkolenia w Polsce. Dziś – to opustoszałe i zrujnowane miejsce, z zapadającym się nabrzeżem i bramą zamkniętą na kłódkę.

Publikacja: 18.08.2016 23:00

Przebudowa mariny w Trzebieży może kosztować 10 – 12 mln zł.

Przebudowa mariny w Trzebieży może kosztować 10 – 12 mln zł.

Foto: Zachodniopomorski szlak żeglarski

Kłopoty mariny w Trzebieży zaczęły się w latach 90., kiedy skończyło się państwowe finansowanie Centralnego Ośrodka Żeglarskiego. Pomysłów na wolnorynkowe funkcjonowanie było wiele. Polski Związek Żeglarski długo poszukiwał inwestora dla spółki COŻ, powołanej w 1992 roku. Sześć lat temu dzierżawcą portu jachtowego została firma Smart, której szefuje kpt. Zdzisław Uherek. Wilk morski, z doświadczeniem w biznesie (zajmuje się zaopatrzeniem stoczni, statków), w Trzebieży wpłynął jednak na mieliznę. Dlaczego?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama