Reklama

Warszawa zyska nowe drzewa, parki i łąki dzięki realizacji pomysłów w ramach budżetu obywatelskiego

Aż 770 różnych pomysłów zgłoszonych przez warszawiaków doczeka się realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.

Aktualizacja: 31.08.2016 09:02 Publikacja: 30.08.2016 23:00

Znacząca część projektów, jakie mają być sfinansowane z budżet partycypacyjnego, związana jest z par

Znacząca część projektów, jakie mają być sfinansowane z budżet partycypacyjnego, związana jest z parkami i zielenią miejską

Foto: Fotorzepa/Radek Pasterski

W stolicy rozstrzygnięto trzecią edycję budżetu partycypacyjnego. Do podziału wśród mieszkańców było w sumie 58,5 mln zł. Mieszkańcy zgłosili 2 649 projekty, a do etapu głosowania zostało zakwalifikowanych 1 750 projektów dotyczących 18 dzielnic. Dla porównania w ubiegłym roku zgłoszono 2333 pomysły, a pod głosowanie podano 1646. – W tym roku projektów było więcej. Powodów jest kilka: przede wszystkim realizacja projektów z pierwszej edycji przekonuje ich do tego, że warto projekt złożyć – tłumaczy Justyna Piwko, koordynatorka budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Podkreśla, że zrealizowane już inwestycje pojawiły się w przestrzeni publicznej ze specjalnym oznaczeniem budżetu partycypacyjnego. – To sprawia, że mieszkańcy widzą, że ten proces faktycznie działa – dodaje Piwko. Warszawiakom zależało przede wszystkim na projektach związanych z przestrzenią publiczną, edukacją a najmniej z pomocą społeczną. Wartość wszystkich zgłoszonych projektów oszacowano na 310 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama