Reklama
Rozwiń
Reklama

Centrum polskiego piwowarstwa leży na południu

Miłośnicy piwa z browarów rzemieślniczych, które od kilku lat szybko zyskują nad Wisłą popularność, lubią przeciwstawiać je międzynarodowym koncernom piwowarskim, które sztukę warzenia piwa przemieniły w zwykły przemysł.

Publikacja: 13.09.2016 23:00

Na Śląsku, jak w żadnym innym regionie Polski, widać, że taka klasyfikacja browarów to jaskrawe uproszczenie.

Grupa Żywiec, drugi w Polsce producent piwa, to w tym schemacie wcielenie koncernu przemysłowego. Ale to właśnie GŻ przez niemal dwie dekady, do 2014 r., organizowała na terenie żywieckiego browaru festiwal Birofilia. To była obowiązkowa impreza w kalendarzu każdego piwowara domowego, smakosza piwa czy kolekcjonera gadżetów związanych z piwowarstwem. Gwoździem programu był konkurs piw domowych cieszący się dużym prestiżem m.in. z racji głównej nagrody: w ostatnich latach festiwalu zwycięzca mógł uwarzyć piwo według swojej receptury w należącym do GŻ Browarze Zamkowym w Cieszynie. Tę drogę przeszło kilku późniejszych założycieli browarów rzemieślniczych. Birofilia odegrały więc niebagatelną rolę w rozwoju kultury piwnej nad Wisłą, w tym piwowarstwa rzemieślniczego.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama