Reklama

Obywatelskie głosy zmieniają miasta

Samorządy przekonują się do budżetów obywatelskich. Dzięki temu szansę na realizację mają inwestycje i inicjatywy najbardziej potrzebne mieszkańcom.

Publikacja: 13.10.2016 23:00

Obywatelskie głosy zmieniają miasta

Foto: Rzeczpospolita

Budżet obywatelski w Lublinie, na który miasto przeznacza 15 mln zł, cieszy się coraz większą popularnością. O ile w pierwszej edycji, w 2014 r. zagłosowało ponad 47 tys. osób, w drugiej przeszło 68 tysięcy. W tym roku liczenie głosów wciąż trwa (głosowanie zakończyło się 10 października). Mieszkańcy zgłosili aż 170 propozycji o wartości 90 mln złotych. Pod głosowanie poddano 149 projektów.

Tradycyjnie dużo było projektów infrastrukturalnych: remontów ulic, budowy chodników i ścieżek rowerowych. Do tego są też projekty kulturalne, społeczne i sportowe. Nie zabrakło oryginalnych: produkcji filmu 3D przedstawiającego Lublin za 700 lat, utworzenia Hał Kał Patrolu, który na zgłoszenie miałby na rowerze przyjeżdżać na miejsce i sprzątać psie odchody, czy przeprowadzenia akcji informacyjnej o jeżach.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama