Reklama

Szansa na polską Dolinę Krzemową

Rosnąca rola polskiej branży IT w rozwoju przemysłu zbrojeniowego to szansa nie tylko na rozwój naszych firm informatycznych, ale i na spełnienie marzeń o polskiej Dolinie Krzemowej.

Aktualizacja: 17.10.2016 11:21 Publikacja: 16.10.2016 21:00

Anita Błaszczak, dział ekonomiczny „Rzeczpospolitej”

Anita Błaszczak, dział ekonomiczny „Rzeczpospolitej”

Foto: Rzeczpospolita/Waldemar Kompała

Przecież IT i sektor zbrojeniowy to od lat naturalni partnerzy- to dzięki projektom wojskowym mamy internet i komputery. Początek tym drugim dały systemy szyfrujące stosowane w czasie II wojny światowej (w tym słynna Enigma). Do późniejszych udoskonaleń komputerów również w znaczącym stopniu przyczyniła się armia, która potrzebowała super maszyn do wyliczenia trajektorii rakiet balistycznych.

Mało kto dziś pamięta, że także internet został wynaleziony przez wojskowych i to bynajmniej nie dla rozrywki- projekt budowy zdecentralizowanej sieci komputerowej rozpoczęła w latach 60. minionego wieku amerykańska agencja obronna DARPA, która potem wspierała jej rozwój poprzez dofinansowanie zajmujących się internetem uczelni i firm.(Jednym z najnowszych projektów DARPA jest egzoszkielet dla objuczonych wojskowym ekwipunkiem żołnierzy, który poprawia też sprawność ruchową starszych osób i tych z uszkodzeniami kręgosłupa).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama