- Jeszcze tydzień temu aglomeracja wrocławska była najbardziej nasyconym rynkiem handlowym w kraju, zarówno pod względem całkowitej nowoczesnej powierzchni handlowej, jak i w formacie centrów handlowych - mówi Magdalena Sadal, starszy konsultant w dziale doradztwa i badań rynkowych firmy Cushman & Wakefield.
Ale - jak dodaje - otwarcie poznańskiej Posnanii kilka dni temu - zmieniło lidera tego rankingu i Wrocław - będący dotąd na pierwszym miejscu - został wyprzedzony przez Poznań.
Co już jest?
Dziś nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową w aglomeracji wrocławskiej wynosi 971 mkw. powierzchni najmu na tysiąc mieszkańców i jest o 26 proc.wyższe niż średni wskaźnik dla ośmiu największych aglomeracji w kraju - podaje Cushman & Wakefiel. Natomiast wskaźnik nasycenia powierzchnią centrów handlowych przekracza średnią aglomeracyjną aż o 40 proc.
- Aktualny poziom tego wskaźnika to 764 mkw. na tysiąc mieszkańców, przy średniej dla ośmiu największych aglomeracji wynoszącej 546 mkw. Sytuacja zmieni się po przyszłorocznym otwarciu Wroclavii. Wtedy Wrocław powróci na pierwsze miejsce listy najbardziej nasyconych rynków kraju, ze wskaźnikami na poziomie 1052 mkw. na tysiąc mieszkańców dla całkowitej nowoczesnej powierzchni handlowej oraz 845 mkw. na tysiąc mieszkańców dla formatu centrów handlowych - wylicza Magdalena Sadal.
Obecnie we Wrocławiu działa 27 obiektów handlowych o powierzchni najmu co najmniej 5 tys. mkw. Wśród nich najwięcej jest tradycyjnych centrów.