Aktualizacja: 12.02.2017 20:30 Publikacja: 12.02.2017 20:30
Obecnie zagraniczni turyści, którzy najczęściej odwiedzają Małopolskę to: Brytyjczycy, Niemcy, Włosi, Portugalczycy, Hiszpanie, ale także Ukraińcy, Białorusini, Czesi oraz Słowacy
Foto: shutterstock
Małopolska to po Mazowszu region kraju najchętniej odwiedzany przez turystów. W wypadku Mazowsza chodzi przede wszystkim o Warszawę. W Małopolsce atrakcyjny jest nie tylko Kraków, ale i reszta regionu.
Nadal dominuje tutaj turystyka krajowa. I Małopolska Organizacja Turystyczna (MOT) nieustannie zachęca Polaków, żeby przyjeżdżali. – Kiedy była pani w Małopolsce? – pyta niemal oskarżycielsko prezes MOT Leszek Zegzda, jednocześnie członek zarządu województwa. Jak mówi, w tej chwili promocja regionu będzie skierowana przede wszystkim na zagranicę. Polacy już wiedzą, po co mieliby jechać do Małopolski.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Krótki wypoczynek od codziennych obowiązków połączony ze sportem i zwiedzaniem to wyczekiwany przez wielu sposób na spędzenie wiosennych weekendów.
Biuro podróży Tourist Polska wprowadziło aplikację Gotowy na wakacje. „To przełomowe narzędzie nie tylko ułatwia planowanie i organizowanie podróży, ale także oferuje szerokie możliwości marketingowe i wykorzystuje sztuczną inteligencję do dostarczania spersonalizowanych treści i rekomendacji dla klientów” - czytamy w komunikacie firmy.
„Widzimy się w Sopocie” - zachęca nowy film reklamowy Sopotu, pokazywany właśnie w internecie w ramach kampanii promocyjnej pod tym samym tytułem, skierowanej do turystów biznesowych.
Specjalizuje się w tworzeniu unikatowych elementów wyposażenia wnętrz i dekoracji wykorzystujących szkło artystyczne. Jej projekty trafiły na wystawę stałą Muzeum Narodowego w Warszawie, a także – do czołowych polskich hoteli takich sieci jak Hilton czy Sheraton. Początki były jednak trudne. „Po studiach zatrudniłam się w agencji reklamowej, żeby mieć, z czego żyć” – wspomina Edyta Barańska, projektantka szkła, właścicielka pracowni Barańska Design.
W sezonie letnim z Warszawy będzie można polecieć do hiszpańskiego Jerez leżącego w pobliżu Kadyksu. Rejsy, które będą realizowane raz w tygodniu, zorganizuje biuro podróży TUI Poland.
Coraz częściej turyści rezerwujący noclegi na wsi narzekają na takie „atrakcje” otoczenia jak zapach zwierząt gospodarskich lub ich odgłosy, na przykład pianie kogutów. Asturia chce z tym zrobić prządek – wpisać jako element „dziedzictwa kulturowego” i ukrócić podstawy do reklamacji.
Sprzedaż luksusowych, dobrze prosperujących hoteli to rzadkość. Jednak w tej sytuacji transakcja sprzedaży jest próbą wyjścia z trudnej sytuacji, w której znalazł się właściciel nieruchomości. O transakcji – i jej kulisach – informuje Bloomberg.
Ale nie polscy politycy, lecz niemieccy. W Niemczech trwa właśnie kampania wyborcza przed ogłoszonym na 23 lutego głosowaniem na posłów do Bundestagu. Opozycyjna partia CDU/CSU ujawnia program reform, który pozwoli obniżyć koszty prowadzenia działalności w branży turystycznej.
W niemieckich sądach leży tyle pozwów poszkodowanych pasażerów linii lotniczych, że muszą one wspierać się sztuczną inteligencją, by poradzić sobie z problemem. Jeszcze nigdy nie wpłynęło tyle skarg, jak w zeszłym roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas