Reklama

Więcej pasażerów, więcej pociągów

Spółka Newag dostarczy Kolejom Dolnośląskim 11 nowych impulsów, które są warte ponad 260 mln zł.

Publikacja: 23.02.2017 23:30

Koleje Dolnośląskie przewiozły w ubiegłym roku 7,3 mln pasażerów.

Koleje Dolnośląskie przewiozły w ubiegłym roku 7,3 mln pasażerów.

Foto: materiały prasowe

Inwestycja w tabor jest możliwa dzięki środkom unijnym. Pierwsze składy trafią na Dolny Śląsk we wrześniu.

– Zakup nowych pojazdów jest wynikiem ciągłego wzrostu liczby pasażerów na liniach obsługiwanych przez spółkę. Obecnie składy trzy- i czteroczłonowe nie są już w stanie pomieścić pasażerów podróżujących w pociągach na obszarze aglomeracji wrocławskiej – tłumaczy Wojciech Zdanowski, dyrektor departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. W ubiegłym roku Koleje Dolnośląskie przewiozły w sumie 7,3 mln pasażerów. Przetarg na zakup nowych pociągów został ogłoszony w październiku ubiegłego roku. W przetargu wzięły udział dwie firmy: Pesa Bydgoszcz, która zaoferowała cenę 269,5 mln zł za 11 składów, oraz Newag z Nowego Sącza – z ofertą 266,5 mln zł. Urzędnicy wybrali firmę Newag. Umowę z nią podpisano w połowie stycznia. – Środki na zakup pojazdów pochodzą w 80 proc. z funduszy RPO Województwa Dolnośląskiego na lata 2014–2020, natomiast pozostałe 20 proc. z budżetu własnego spółki Koleje Dolnośląskie – tłumaczy dyr. Zdanowski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama