Aktualizacja: 09.04.2017 22:00 Publikacja: 09.04.2017 22:00
Trasa, która pozwoli ominąć ulice Oświęcimia, ma być gotowa w tym roku.
Foto: shutterstock
Najbardziej zaawansowane są prace przy obwodnicy Oświęcimia. Inwestycja powinna być gotowa jeszcze w tym roku. Zakończenie obwodnicy Wolbromia planowane jest na koniec 2018 roku.
Zadaniem północnej obwodnicy Oświęcimia jest ułatwienie dojazdu z tego miasta do Krakowa i na Śląsk. Planowana trasa obwodnicy liczy pięć kilometrów całkowicie nowej drogi, a prowadzi od skrzyżowania ulic Chemików, Olszewskiego i Fabrycznej, gdzie łączy się z drogą krajową 44 – w kierunku Libiąża. Z drugiej strony kończy się w Bobrku na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 933. Elementami obwodnicy jest także nowy most na Wiśle i estakada nad linią kolejową Kraków–Skawina. Symboliczne wbicie łopat pod budowę nastąpiło 30 maja ubiegłego roku, jednak przygotowania prowadzone były wcześniej – dotyczyły m.in. uzyskania zezwoleń na realizację inwestycji na wszystkich odcinkach. W ubiegłym roku w Bobrku pod budowę obwodnicy wycięto około kilometra lasu, została przebudowana także istniejąca infrastruktura drogowa. Równolegle prowadzono prace związane z budową estakady nad linią kolejową, ul. Koszykową i Wodociągową w Oświęcimiu. Zmodernizowana została też do połowy ul. Chemików w Oświęcimiu. Z powodu zimy część robót się opóźniła, ale niewykluczone, że nie będzie to mieć wpływu na ich planowane zakończenie i budowa północnej obwodnicy Oświęcimia nastąpi w tym roku. Na początku tego roku powstał też trzeci most w Oświęcimiu – pierwszy na Wiśle w tym mieście. Już w styczniu połączył fizycznie oba brzegi rzeki. Samochody przejadą po nim na początku przyszłego roku. – Wkrótce mają też ruszyć roboty modernizacyjne drugiej części ulicy Chemików (od skrzyżowania 1000-lecia do przecięcia z ul. Zwycięstwa). Planowana jest m.in. budowa małych rond – mówi Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Obwodnica Oświęcimia to najdroższa tego typu inwestycja regionu, wyceniona na 120 mln zł. 85 procent kosztów pokryją środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020. Obwodnica Oświęcimia jest tylko pierwszym etapem tzw. Drogi Współpracy Regionalnej, o której mówi się od wielu lat. Chodzi o trasę długości ok. 9,5 km, która połączyć ma Oświęcim przez Chełmek z autostradą A4 przez planowany węzeł w Jaworznie-Jeleniu. Jednak budowa całej DWR to dość odległe plany.
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas