Samochody ominą miejskie ulice

W ciągu najbliższych dwóch lat mają powstać m.in. obwodnice Oświęcimia i Wolbromia. To inwestycje długo wyczekiwane przez mieszkańców i kierowców.

Publikacja: 09.04.2017 22:00

Trasa, która pozwoli ominąć ulice Oświęcimia, ma być gotowa w tym roku.

Trasa, która pozwoli ominąć ulice Oświęcimia, ma być gotowa w tym roku.

Foto: shutterstock

Najbardziej zaawansowane są prace przy obwodnicy Oświęcimia. Inwestycja powinna być gotowa jeszcze w tym roku. Zakończenie obwodnicy Wolbromia planowane jest na koniec 2018 roku.

Zadaniem północnej obwodnicy Oświęcimia jest ułatwienie dojazdu z tego miasta do Krakowa i na Śląsk. Planowana trasa obwodnicy liczy pięć kilometrów całkowicie nowej drogi, a prowadzi od skrzyżowania ulic Chemików, Olszewskiego i Fabrycznej, gdzie łączy się z drogą krajową 44 – w kierunku Libiąża. Z drugiej strony kończy się w Bobrku na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 933. Elementami obwodnicy jest także nowy most na Wiśle i estakada nad linią kolejową Kraków–Skawina. Symboliczne wbicie łopat pod budowę nastąpiło 30 maja ubiegłego roku, jednak przygotowania prowadzone były wcześniej – dotyczyły m.in. uzyskania zezwoleń na realizację inwestycji na wszystkich odcinkach. W ubiegłym roku w Bobrku pod budowę obwodnicy wycięto około kilometra lasu, została przebudowana także istniejąca infrastruktura drogowa. Równolegle prowadzono prace związane z budową estakady nad linią kolejową, ul. Koszykową i Wodociągową w Oświęcimiu. Zmodernizowana została też do połowy ul. Chemików w Oświęcimiu. Z powodu zimy część robót się opóźniła, ale niewykluczone, że nie będzie to mieć wpływu na ich planowane zakończenie i budowa północnej obwodnicy Oświęcimia nastąpi w tym roku. Na początku tego roku powstał też trzeci most w Oświęcimiu – pierwszy na Wiśle w tym mieście. Już w styczniu połączył fizycznie oba brzegi rzeki. Samochody przejadą po nim na początku przyszłego roku. – Wkrótce mają też ruszyć roboty modernizacyjne drugiej części ulicy Chemików (od skrzyżowania 1000-lecia do przecięcia z ul. Zwycięstwa). Planowana jest m.in. budowa małych rond – mówi Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Obwodnica Oświęcimia to najdroższa tego typu inwestycja regionu, wyceniona na 120 mln zł. 85 procent kosztów pokryją środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020. Obwodnica Oświęcimia jest tylko pierwszym etapem tzw. Drogi Współpracy Regionalnej, o której mówi się od wielu lat. Chodzi o trasę długości ok. 9,5 km, która połączyć ma Oświęcim przez Chełmek z autostradą A4 przez planowany węzeł w Jaworznie-Jeleniu. Jednak budowa całej DWR to dość odległe plany.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break