Aktualizacja: 12.06.2017 11:41 Publikacja: 12.06.2017 00:01
Foto: Rzeczpospolita/Piotr Guzik
Wszystko to powinno zwiększyć atrakcyjność kolei w regionie i przynieść wzrost liczby pasażerów.
Szczególne znaczenie ma modernizacja linii z Krakowa do Zakopanego ze względu na ruch turystyczny. Po zakończeniu wszystkich zaplanowanych na zakopiance inwestycji ujętych w Krajowym Programie Kolejowym czas przejazdu w relacji Kraków–Zakopane skróci się o ok. godzinę i 20 minut: zamiast trzech i pół godziny, jak do tej pory, będziemy jechać dwie godziny i kwadrans. Już na koniec obecnego roku podróż skróci się o pół godziny. Będzie to efekt budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej oraz łącznicy Kraków-Zabłocie–Kraków-Krzemionki. Łącznica w Suchej zostanie uruchomiona już w niedzielę 11 czerwca. Inwestycja warta 36 mln zł obejmowała wybudowanie 700 metrów nowych torów w ciągu linii kolejowych Skawina–Żywiec i Sucha Beskidzka–Chabówka. Wybudowany został nowy przystanek, most kolejowy, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wyremontowane przejazdy kolejowo-drogowe. – Oddanie nowego odcinka torów w Suchej Beskidzkiej skróci o 15 minut podróżowanie z Krakowa do Zakopanego. Zakończenie robót pod koniec 2017 roku na łącznicy w Krakowie pozwoli zaoszczędzić kolejne 15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda, dyrektor ds. rozwoju i przygotowania inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Krótki wypoczynek od codziennych obowiązków połączony ze sportem i zwiedzaniem to wyczekiwany przez wielu sposób na spędzenie wiosennych weekendów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Rosyjskie cła wywozowe dotyczą także chińskiego tranzytu. Z tego powodu tamtejsi eksporterzy część towarów wysyłają morzem.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Rolnicza blokada przejścia samochodowego w Medyce jest zawieszona, ale i tak na kolej trafia coraz więcej ładunków. Cały czas kolejarze tracą dużo czasu na przejściach granicznych.
Więcej połączeń, krótsze czasy przejazdów, wygodniejsze podróże – w połowie grudnia kolej zmienia rozkład jazdy.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas