Kulturalne budowanie marki miast i regionów

Aż trzech na czterech z ponad 16 mln Polaków, którzy w tym roku planowali wyjazd na letni urlop, zamierzało spędzić swoje wakacje w kraju. Ten wynik badania przeprowadzonego tuż przed letnim sezonem przez Ipsos Polska stwarza dodatkowe szanse dla wielu regionów, które mogą liczyć na większy napływ turystów.

Publikacja: 13.07.2017 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa / Kompala Waldemar

Część z nich – na czele z popularnymi kurortami nad Bałtykiem, w górach czy nad jeziorami – to oczywiste „samograje". One mogą liczyć na tłumy urlopowiczów niezależnie od ilości czy jakości oferowanych tam kulturalnych atrakcji. Byle tylko pogoda dopisała.

Jednak regiony, które nie są już tak oczywistym wyborem na wakacyjne wyprawy, muszą się trochę bardziej postarać. I to właśnie coraz częściej robią, jak dowodzi przykład Lubelszczyzny, która konsekwentnie, już od dłuższego czasu, buduje swoją pozycję na mapie filmowych imprez. Wygląda na to, że film staje się – obok jaglaków i gryczaków – regionalną specjalnością regionu.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego