Ponadregionalne promowanie Pomorza, wspólne działania marketingowe firm z sektora morskiego, współpraca dotycząca ograniczenia zanieczyszczenia Bałtyku. Na takie cele pójdzie 4,3 mln euro w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk. Partnerami w przedsięwzięciach są Międzynarodowe Targi Gdańskie, Uniwersytet Gdański i Politechnika Gdańska.
Produkty i modele
Pomorskie to jeden z najchętniej odwiedzanych regionów w Polsce. – W ciągu kilku ostatnich lat odnotowaliśmy sporą dynamikę wzrostu przyjazdów, co silnie pobudziło gospodarkę turystyczną regionu – przyznaje Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzający PROT w Gdańsku. Dodaje, że chłodne i kapryśne lato nie odstraszyło turystów. Wstępnie szacuje się, że najwięcej zyskali restauratorzy oraz operatorzy atrakcji turystycznych z biletowanym wstępem, a Pomorskie ponownie było najchętniej wybieranym regionem na wakacje (tu przyjechała co trzecia polska rodzina). Szacuje się, że w tym roku region odwiedzi ok. 9 mln gości, tyle co w 2016 r.
A jest szansa, że turystyka będzie się nadal rozwijać. Pod koniec września w Gdańsku podpisano trzy umowy dotyczące wsparcia z budżetu unijnego w wysokości 4,3 mln euro projektów w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk. – Uniwersytet Gdański jest liderem projektu, którego głównym celem jest stworzenie produktów turystycznych, m.in. transgranicznych tras turystycznych oraz podróży marzeń z szerokim udziałem społeczności turystycznych – mówi Monika Rogo z biura prasowego uczelni. Dodaje, że w ramach projektu zostanie zorganizowany konkurs fotograficzny na najpiękniejsze zdjęcia z regionu południowego Bałtyku.
Poza tym powstaną innowacyjne modele biznesowe turystyki zrównoważonej, które będą wdrażane przez przedsiębiorstwa turystyczne. – Dla uczelni realizacja tego przedsięwzięcia to m.in. szansa na rozwijanie współpracy międzynarodowej i realizację badań w obszarze bałtyckim – mówi Monika Rogo.