Z analizy firmy Bluehill Solutions wynika, że przedsiębiorcy z regionu najczęściej eksportują do Niemiec, na Węgry, do Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Czech, na Ukrainę, do Włoch i Hiszpanii. Poza Unią Europejską najwięcej lubuskich produktów trafia do Chin, Rosji, Norwegii i Turcji. Niemniej, wobec wyzwań globalizacji, tudzież współpracy z ChRL w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, samorząd szuka nowych, bardziej egzotycznych rynków.
– W badaniach udział wzięło 460 przedsiębiorców oraz 82 gminy, wykorzystaliśmy też dane statystyczne i informacje z instytucji otoczenia biznesu itp. To m.in. na podstawie tej diagnozy wybrano kierunki misji gospodarczych. Najbardziej oczekiwana przez przedsiębiorców forma to udział w targach, które pozwalają zbadać rynek, wypromować firmę i budować markę – mówił Artur Kowalczyk, dyrektor zarządzający w Bluehill Solutions, podczas listopadowego spotkania, w którym wzięli udział przedsiębiorcy, uczestnicy misji, a także radni województwa. Spotkanie miało także na celu wymianę doświadczeń związanych z organizacją wyjazdów w latach 2016–2017.