W hotelach gości nie zabraknie

W tym roku Warszawę odwiedzi przynajmniej 10 mln turystów. W regionie jest potencjał dla branży oferującej noclegi.

Publikacja: 27.12.2017 10:47

W oddalonym od Warszawy o 70 km hotelu BoniFaCio sale konferencyjne w piątek zamieniają się sale zab

W oddalonym od Warszawy o 70 km hotelu BoniFaCio sale konferencyjne w piątek zamieniają się sale zabaw dla dzieci.

Foto: materiały prasowe

Hotele budowane są w całym województwie. Prawdziwy boom rozpocznie się, kiedy rzeczywiście ruszy projekt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie pod Stanisławowem. Na razie nie ma tam żadnego obiektu, w którym można by przenocować. Wszystkie wyszukiwarki miejsc hotelowych kierują do Grodziska Mazowieckiego bądź Mszczonowa. Sam Baranów istnieje tylko jako zamek pod Sandomierzem. Więc zupełnie inna lokalizacja.

Nie ma jeszcze oferty hotelowych sieciówek, raczej pojedyncze pensjonaty i hotele prywatnych inwestorów. Ale to kwestia czasu.

Czy hotel w Mazowieckiem jest dobrą inwestycją? – Tak dobrą, że myślimy o kolejnych placówkach, chociaż w innych regionach – mówi Maciej Szpot, prezes i współwłaściciel ekskluzywnego touroperatora BFC, która pod Sękocinem wybudowała hotel BoniFaCio. W każdy piątek po południu sale konferencyjne zmieniają się w sale zabaw dla dzieci, wchodzą animatorzy, instruktorzy sportowi i BoniFaCio z centrum konferencyjnego zmienia się w hotel rodzinny.

– I śmiejemy się, że w banku, który miał kredytować tę inwestycję, mówiono nam: to się nadaje wyłącznie na zieloną szkołę. A my wiedzieliśmy, że ten hotel musi być na tyle blisko Warszawy, żeby bez problemu można było tam dojechać. Ale i na tyle daleko, żeby opłacało się zostać na noc. Wyszło 70 km. Odpowiednie miejsce znaleźliśmy w lasach pod Płońskiem – dodaje prezes Szpot.

Mazowsze znane jest z dworków, które są czynne cały rok, a także spa, pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych. Stały się one bardzo popularnym miejscem na rodzinne spędzanie Bożego Narodzenia czy Wielkanocy bądź wyjazdy na weekendy.

– Na rynku hotelowym widać wiele nowych trendów. Zagraniczne sieci hotelowe są coraz bardziej zainteresowane inwestycjami w sektor turystyczny oraz rozszerzeniem portfolio o mniejsze miasta. W najbliższych latach powstanie kilka takich inwestycji w nadmorskich i górskich kurortach, jak np. Hilton Garden Inn w Kołobrzegu czy Radisson Blu w Zakopanem. Wprowadzanie oferty na nowe rynki może wskazywać na stopniowe zapełnianie się dużych ośrodków miejskich obiektami sieciowymi i konieczność poszukiwania nowych miejsc dla prowadzenia działalności – wskazuje Izabela Bednarczyk, analityk w Emmerson Evaluation, firmy, która przygotowała „Rynek hotelowy w Polsce".

Innym trendem jest wprowadzanie oferty obiektów ekonomicznych z segmentu lifestyle. To odpowiedź na popyt ze strony osób młodych, oczekujących połączenia korzystnej ceny za nocleg z dobrą i ciekawą lokalizacją.

Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break