McDonald's zobowiązał się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Preferowane będą surowce opatrzone certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC).
Teraz w skali globalnej 50 proc. opakowań przeznaczonych dla gości McDonald's pochodzi ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji. 100 proc. opakowań dla gości polskich restauracji sieci bazujących na masie celulozowej posiada certyfikat FSC lub PEFC. *0 proc. W opakowań plastikowych pochodzi z certyfikowanych źródeł lub recyklingu wynosi 80 proc.
Działanie to wpisuje się dobrze w oczekiwania konsumentów, którzy przywiązują coraz większą wagę do kwestii środowiska, a w swoich wyborach kierują się również podejściem firm do tego problemu. Według przeprowadzonego w styczniu 2018 r. badania przez PBS, 93 proc. Polaków twierdzi, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne. W tym samym badaniu 91 proc. respondentów wskazało, że zużyte opakowania są poważnym problemem dla środowiska naturalnego.
Firma ściśle współpracuje z dostawcami, aby uwzględnić konieczność recyklingu odpadów z opakowań już na etapie projektowania. Pozwala to zaoszczędzać cenne surowce, które wracają ponownie do obiegu oszczędzając surowce nieodnawialne.
Dodatkowo, firma zobowiązała się , że 100 proc. opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi. To ogromne przedsięwzięcie biorąc pod uwagę nie tylko skalę działalności sieci, ale również różnice w zakresie infrastruktury związanej z procesem recyklingu, przepisów prawa oraz nawyków konsumenckich, które występują między krajami, a czasami nawet miastami.