Reklama

W miastach jest miejsce na nowe sklepy i centra

Wkrótce mikołajki, sezon świątecznych zakupów rozkręca się. W styczniu na rynek wróci normalność. Konkurencja panuje już mordercza, ale inwestycje wciąż trwają – przykładem Opole i Katowice.

Publikacja: 03.12.2018 00:30

Galeria Stela w Cieszynie od niedawna obsługuje klientów

Galeria Stela w Cieszynie od niedawna obsługuje klientów

Foto: materiały prasowe

Polski rynek handlowy w ostatnich trzech dekadach dokonał ogromnego postępu. Z raportu EY oraz Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że na koniec I połowy 2018 roku istniało 11,9 mln mkw. powierzchni handlowej, uwzględniając centra handlowe (tradycyjne, specjalistyczne i mieszane), parki handlowe i centra wyprzedażowe. Średnioroczny wzrost podaży powierzchni handlowej w latach 2012–2017 wyniósł 5 proc.

To ogromne zasoby, a przecież wiele sklepów funkcjonuje poza galeriami, co w sumie daje imponującą liczbę ponad 300 tys. placówek detalicznych. Z tego już poniżej 100 tys. stanowią sklepy spożywcze, których liczba regularnie spada, co roku o kilka tysięcy. W innych sektorach sytuacja wygląda podobnie, ubywa zarówno sklepów odzieżowych, jak i sprzedających elektronikę czy materiały budowlane.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama