Aktualizacja: 21.06.2015 18:57 Publikacja: 21.06.2015 17:43
Na fali koniunktury firmy Doliny Lotniczej zarobiły 2 miliardy dolarów
Foto: Fotorzepa/Krzysztof Łokaj
Skala technologicznego biznesu już dawno przekroczyła regionalne granice.
Na fali koniunktury w zeszłym roku 130 firm Doliny Lotniczej zarobiło 2 mld dolarów na eksporcie lotniczych części, w tym nie powinno być gorzej. W wyścigu po zamówienia samolotowych i śmigłowcowych gigantów podkarpaccy przedsiębiorcy zatrudniający już ponad 25 tys. techników i najwyższej klasy specjalistów wygrywają z konkurencją czeską, rumuńską, w niczym nie ustępują rywalom z Zachodu.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Krótki wypoczynek od codziennych obowiązków połączony ze sportem i zwiedzaniem to wyczekiwany przez wielu sposób na spędzenie wiosennych weekendów.
Z wstępnego raportu dotyczącego katastrofy samolotu południowokoreańskich linii Jeju Air, który rozbił się 29 grudnia przy awaryjnym lądowaniu wynika, że w obu silnikach samolotu znaleziono ślady DNA kaczek.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Dostawy samolotów Boeinga zwiększyły się w grudniu do 30 sztuk po niemal 2-miesięcznym strajku mechaników, ale w całym roku zmalały do poziomu najniższego od szczytu pandemii w 2021 r.
Członkowie komisji dochodzeniowej, która miała wyjaśnić przyczyny katastrofy Boeinga 737 Jeju Air 29 grudnia 2024, znaleźli ptasie pióra w pozostałościach po silniku maszyny. Ze wstępnych odkryć wynika, że przyczyną była kolizja z ptakami.
W Seattle wszyscy czekają na wyniki dochodzenia w sprawie katastrofy B737 Jeju Air oraz kłopotów kolejnej maszyny tego samego typu i tego samego przewoźnika. Tak samo jest w przypadku awarii hydrauliki w B737 KLM.
Armatohaubice Krab, transportery Rosomak czy bezzałogowce FlyEye. W mijającym roku polski przemysł zbrojeniowy podpisał kontrakty na ponad 50 mld zł. Ale i tak ten największy trafił do koncernu z USA.
Boeing wznowił po cichu produkcję atrakcyjnych samolotów B737 MAX, a odrębnie podał o przeznaczeniu miliarda dolarów na zwiększenie rytmu produkcji B787 Dreamliner w Charleston (Karolina Płd.).
Boeing nie wznowił dotąd produkcji MAX-ów po strajku mechaników od 13 września do 4 listopada — ogłosił szef urzędu lotnictwa FAA. Produkcja ma ruszyć jeszcze w grudniu. Mike Whitaker odrębnie podał, że chce ograniczyć procedurę certyfikacji nowych samolotów i wzmocnić nadzór nad Boeingiem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas