Reklama
Rozwiń
Reklama

Kraków chce być stolicą kongresów

Miasto przyciągające co roku miliony turystów chce zawalczyć o grubsze portfele biznesowych gości.

Publikacja: 11.10.2015 19:23

Centrum Kongresowe ICE Kraków zwiększyło potencjał miasta do organizacji dużych imprez

Centrum Kongresowe ICE Kraków zwiększyło potencjał miasta do organizacji dużych imprez

Foto: Rzeczpospolita, Paweł Krawczyk

W ubiegłym roku stolicę Małopolski odwiedziło prawie 10 milionów osób z kraju i ze świata. Tym samym miasto pobiło swój rekord liczby gości. Większość z nich, bo 76 procent, to turyści, którzy spędzili w Krakowie przynajmniej jedną noc, dając zarobić właścicielom hoteli, pensjonatów lub apartamentów na wynajem.

Jak szacują władze miasta, turyści ci wydali 4,5 miliarda złotych, nie licząc kosztów opłaconych wcześniej noclegów. To sporo, ale Kraków ma apetyt na więcej, tym bardziej że w przeliczeniu na osobę wydatki na razie nie są imponujące; krajowy turysta (a tych jest najwięcej, bo ponad 73 proc.) zostawił w mieście średnio 310 zł, a w zagraniczny 846 złotych.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama