– W naszej strategii marketingowej bardzo wyraźnie podkreślamy fakt przynależności do Pomorza – przyznaje Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber z Bielkówka k. Kolbud. – To region o bardzo bogatych i wielowiekowych tradycjach browarniczych, z których czerpiemy inspiracje i których czujemy się spadkobiercami – dodaje.
Aby dać temu wyraz, w tym roku po raz pierwszy firma ta zorganizowała Amber Fest w Gdańsku. Impreza zgromadziła ponad 20 tys. uczestników, którzy wspólnie biesiadowali przy specjałach kuchni pomorskiej i piwach Ambera.
Aktywni w społeczności
Browar nie jest wyjątkiem. – Staramy się być coraz bardziej aktywni w życiu lokalnych społeczności. Dlatego wspieramy takie inicjatywy, jak Piknik Miejski w Parku Świętopełka, który służył integracji mieszkańców, czy otwarcie nowego terenu rekreacyjnego w Gdańsku-Kiełpinku – wymienia Konrad Mickiewicz, prezes cukierniczej firmy Bałtyk. – Angażujemy się także w wydarzenia o charakterze bardziej masowym, jak zlot miłośników kąpieli w Bałtyku „Mors sportowy" czy ostatnio w Półmaraton Gdański, w trakcie którego każdy z 4 tys. uczestników otrzymywał naszą czekoladę w pakiecie startowym – dodaje.
Społeczność lokalną łączy także Marsz Śledzia, którego wyłącznym partnerem jest od dwóch lat spółka rybna Seko. Trasa, w której bierze udział 100 osób, liczy sobie 10 km i biegnie po Rybitwiej Mieliźnie na Zatoce Puckiej.
Przy okazji, jak zaznaczają w Seko, marsz jest dobrą formą promocji produktów firmy. – Uczestnicy i sympatycy marszu mają okazję jeść śledzie podczas przejścia przez Zatokę, a także degustować produkty na starcie i na mecie – wyjaśnia Maria Brzeska-Deli, specjalista ds. PR Seko.