Była jednym z pierwszych polskich miast, które swój rozwój znacznie przyspieszyły dzięki kolei. Wkrótce wytyczono tu obwodnicę kolejową i linię w kierunku granicy niemieckiej. Niestety, mimo dobrych początków centrum miasta kolej nigdy nie pokonała.
Przy okazji dalszego rozwoju sieci kolejowej więcej niż Łódź zyskały węzły w Kutnie i Koluszkach, a główny dworzec stopniowo przyjął rolę ślepo zakończonej, ostatniej stacji składów z Warszawy. Brak linii przez centrum miasta i historyczny układ węzła kolejowego powodowały, że Łódź omijały pociągi międzynarodowe i dalekobieżne.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas