W 1856 roku otwarty został pierwszy odcinek kolei galicyjskiej z Krakowa do Dębicy, do Australii przybyli pierwsi polscy osadnicy, a w Żywcu arcyksiążę Albrecht Fryderyk Habsburg uruchomił browar. Jego kontynuatorem jest Grupa Żywiec, czołowy producent piwa w Polsce, dla której piwo Żywiec jest do dziś flagową marką.
Wizerunek dla młodych
Okazji do świętowania 160. urodzin nie zabraknie. Grupa Żywiec zaplanowała m.in. inwestycje w Muzeum Browaru Żywiec, które uruchomiła na 150. rocznicę powstania warzelni. – Chcemy, aby było to muzeum na miarę XXI w., tzn. jeszcze bardziej interaktywne i multimedialne – zapowiada Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec.
Tradycję z nowoczesnością łączy w sobie marka Żywiec, najpopularniejsze piwo z segmentu premium w Polsce. Rozwijając jego sprzedaż, Grupa Żywiec sięga po tradycyjne style, jak Żywiec Marcowe. Odpowiada także na nowe trendy. Przykładem jest ostatnia nowość, czyli Żywiec bezalkoholowe.
Przypadające na ten rok 80. urodziny marki Tymbark zamierza wykorzystać do budowania jej wizerunku grupa Maspex. Informacja o rocznicy pojawia się już na opakowaniach. Są tam także krótkie, zabawne historie nawiązujące do tradycji marki i jej specjalizacji, czyli produkcji soków.
Podejście właścicieli Żywca i Tymbarku pokazują, że wprawdzie tradycja jest nadal ważna, to jednak nie wystarczy już do promocji marek i budowania relacji z konsumentami.