Reklama

Kiedyś koleją, niedługo rowerem

Światowe badania potwierdzają, że to rowerzyści najlepiej stymulują rozwój lokalnych gospodarek.

Publikacja: 12.04.2016 19:45

Dziś można przewieźć rower pociągiem. Za parę lat rowerzyści mogą pojechać ścieżkami na torach

Dziś można przewieźć rower pociągiem. Za parę lat rowerzyści mogą pojechać ścieżkami na torach

Foto: materiały prasowe

Inwestycja w sieć wypożyczalni rowerów w 13 miastach śląskiej metropolii ma kosztować ponad 37 mln zł. Najwięcej musiałyby wyłożyć Katowice – ponad 7,7 mln zł, najmniej Mysłowice – niespełna 1 mln zł – wyliczyła firma ko projekty z Wrocławia, która na zlecenie Górnośląskiego Związku Metropolitalnego przygotowała koncepcję Metropolitalnego Systemu Wypożyczalni Rowerów Publicznych, tzw. GZM Bike. Takie samoobsługowe wypożyczalnie funkcjonują w 11 miastach w Polsce (jeszcze w 2008 r. nie było ani jednego). Wariant docelowy oszacowany przez ko projekty przewiduje lokalizacje 1525 stacji z ponad 10,6 tys. rowerów w całym obszarze GZM, w którym mieszka 1,6 mln ludzi. Według ko projektów średni miesięczny koszt związany z zarządzaniem wypożyczalnią wyniesie ok. 1,62 mln. A zyski?

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama