Umowę wartą ćwierć miliarda złotych podpisali Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz oraz Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag. Województwo zakupi Impulsy nowosądeckiego producenta, łącznie 17 składów, 12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych.
- Zachodniopomorskie może być przykładem dla pozostałych regionów zarówno wymiany taboru, jak i wykorzystania środków unijnych w tym obszarze. Nowe elektryczne zespoły trakcyjne są niezawodne i komfortowe - mówi Jakub Madrjas, redaktor prowadzący portalu „Rynek Kolejowy".
Inwestycja w 85 proc. sfinansowana będzie z Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, pozostałe środki pochodzić będą z funduszu kolejowego i środków własnych regionu.
- Kilka lat temu podjęliśmy wielki plan modernizacji taboru kolejowego. Poświęciliśmy na ten cel już pół miliarda złotych i dziś Pomorze Zachodnie z flotą 48 pojazdów dysponuje jednym z najnowocześniejszych taborów kolejowych w kraju- mówił przy okazji podpisania umowy marszałek Olgierd Geblewicz. Po zachodniopomorskich torach jeżdżą już Impulsy, które cieszą się bardzo dobrą opinią podróżnych.
Nowe pociągi pozwolą na obsługę m.in. relacji Poznań – Krzyż – Choszczno – Szczecin oraz Słupsk – Koszalin – Szczecin. Tabor trafi również na trasę ze Szczecina do Świnoujścia. Impulsy będą miały dużo przestrzeni do transportu rowerów, zmieści się w nich 10. Władze regionu chcą skomunikować transport kolejowy z szybko rozwijającą się siecią ścieżek rowerowych. Województwo zamówiło również symulator do nauki jazdy dla maszynistów. Elektryczne Zespoły Trakcyjne z rodziny Impuls są pojazdami niskopodłogowymi z jednoprzestrzennym wnętrzem, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, opcjonalnie w automaty do sprzedaży biletów oraz kasowniki biletowe.