Reklama

Łódź Fabryczna: największy podziemny dworzec kolejowy w Polsce i trzeci w Europie

Najnowocześniejszy podziemny dworzec kolejowy w Polsce już wkrótce przyjmie pierwszych podróżnych.

Aktualizacja: 03.11.2016 09:13 Publikacja: 01.11.2016 21:00

Dzięki szklanemu dachowi na umieszczone 16 metrów pod ziemią perony będzie docierać dzienne światło.

Foto: Materiały prasowe Urzędu Miasta

Już w grudniu na dworzec Łódź Fabryczna dotrą składy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych. Podróż rozpocznie i zakończy się na czterech peronach z ośmioma torami.

Wnętrze stacji jest dość surowe. Kamień, szkło, stal. Dominuje grafitowy kolor i motyw trójkątów na ścianach – znajdziemy je na szklanym dachu składającym się z  10 tys. trójkątnych paneli oraz windach i znakowaniach klatek schodowych. Surowy klimat ożywiają kolorowe murale. Autorką czterech z nich jest związana z Łodzią Katarzyna Bogucka. Mural w poczekalni VIP to praca Beaty Szczecińskiej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama