Reklama

Wyremontowany dworzec kolejowy Łódź Fabryczna otwiera się na podróżnych

Budowa największego i najnowocześniejszego dworca w Polsce dobiega końca. 11 grudnia o godz. 6:05 z dworca Łódź Fabryczna w kierunku Skierniewic odjedzie pierwszy pociąg.

Publikacja: 01.11.2016 21:00

Łódź Fabryczna jest największym podziemnym dworcem w Polsce i trzecim w Europie.

Łódź Fabryczna jest największym podziemnym dworcem w Polsce i trzecim w Europie.

Foto: Materiały prasowe Urzędu Miasta

Każdego dnia z czterech peronów stacji ulokowanej 16,5 metra pod ziemią przyjeżdżać i odjeżdżać będzie od 100 do 150 pociągów. Inwestycja pochłonęła ponad 1,8 mld zł. Nowa Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.

Kiedy pięć lat temu zrównywano z ziemią stary dworzec Łódź Fabryczna, niewiele osób było sobie w stanie wyobrazić, jak będzie wyglądał jego następca. Staruszek bez wątpienia nie był najlepszą wizytówką, raczej odstraszał niż zachęcał do odwiedzenia miasta. Nowy zasługuje na same pochwały z wyjątkiem jednej – terminu oddania do użytku, który opóźnił się o kilkanaście miesięcy. W sumie budowa dworca z niemal dwukilometrowym tunelem trwała pięć lat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama