Aktualizacja: 01.11.2016 21:00 Publikacja: 01.11.2016 21:00
Łódź Fabryczna jest największym podziemnym dworcem w Polsce i trzecim w Europie.
Foto: Materiały prasowe Urzędu Miasta
Każdego dnia z czterech peronów stacji ulokowanej 16,5 metra pod ziemią przyjeżdżać i odjeżdżać będzie od 100 do 150 pociągów. Inwestycja pochłonęła ponad 1,8 mld zł. Nowa Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie.
Kiedy pięć lat temu zrównywano z ziemią stary dworzec Łódź Fabryczna, niewiele osób było sobie w stanie wyobrazić, jak będzie wyglądał jego następca. Staruszek bez wątpienia nie był najlepszą wizytówką, raczej odstraszał niż zachęcał do odwiedzenia miasta. Nowy zasługuje na same pochwały z wyjątkiem jednej – terminu oddania do użytku, który opóźnił się o kilkanaście miesięcy. W sumie budowa dworca z niemal dwukilometrowym tunelem trwała pięć lat.
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas