Budowa reputacji wymaga czasu i wysiłku

Całą produkcję mamy ulokowaną w Szczecinie, nie zamierzamy stąd się ruszać w poszukiwaniu niższych kosztów wytwarzania czy raju podatkowego – mówi Alberto Lozano, prezes Copernicus Sp. z o.o.

Publikacja: 09.11.2016 21:00

Rz: Jak doszło do powstania wyrobu, dzięki któremu zostaliście "orłem" Rzeczpospolitej w kategorii innowacyjny produkt eksportowy?

Alberto Lozano: W 2004 roku wraz z Zespołem Badawczym „Integracja" funkcjonującym na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego prowadziłem badania naukowe dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw. W związku z prowadzonymi pracami skontaktował się ze mną przedstawiciel producenta insuliny, firmy Bioton S.A., który poprosił o listę innowacyjnych firm, mających potencjał do opracowania i wdrożenia wstrzykiwacza do podawania insuliny. Okazało się, że żadna z wytypowanych firm z różnych powodów nie była w stanie podjąć się takiego zadania. Ta sytuacja zainspirowała mnie oraz współzałożyciela spółki, Grzegorza Nowakowskiego do stworzenia firmy, której celem będzie zaprojektowanie i wdrożenie produkcji wstrzykiwacza, który skutecznie konkurowałby z obecnymi już na rynku urządzeniami. Pierwszy produkt spółki, automatyczny wstrzykiwacz do insuliny, został wprowadzony na rynek po pięciu latach badań i prac rozwojowych w 2010 roku. W tym samym roku Bioton S.A. objął 60 proc. udziałów w Copernicus. Od 2011 roku wstrzykiwacze produkowane przez Copernicus zaczęły być sprzedawane na rynkach zagranicznych, w tym m.in. w Rosji, gdzie funkcję lokalnego dystrybutora pełniła firma GSK. W roku 2012 rozpoczęliśmy produkcję kolejnego modelu wstrzykiwacza, który spółka Bayer komercjalizowała w Chinach. Nasze produkty charakteryzuje innowacyjność, kumulacja kilku różnych funkcjonalności niewystępujących razem w żadnym z produktów konkurencji. Zostało to dostrzeżone i docenione przez kapitułę „Orłów". W 2014 roku założyciele odkupili od Bioton S.A. udziały w spółce, co umożliwiło otwarcie się również na innych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu bardzo dobrej współpracy z Bioton S.A. jako głównym klientem Copernicus.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach