Wystarczy połączenie z internetem, aby komunikować się ze swoim urzędem gminy lub powiatu, albo złożyć niektóre dokumenty. Te rozwiązania to kolejny krok do rozszerzania w Małopolsce e-usług w administracji. W najbliższych latach władze Małopolski przeznaczą na ten cel 140 mln euro.
- Administracja, zarówno na poziomie samorządowym, jak i rządowym musi nadążyć za szybkimi zmianami teleinformatycznymi. Rozwijanie w tej dziedzinie e-usług to konieczność. Żyjemy w ciągłym biegu i z tego powodu coraz więcej rzeczy wykonujemy za pośrednictwem internetu. Skoro możemy w ten sposób robić zakupy, to dlaczego nie mielibyśmy załatwiać spraw urzędowych? – przypomina Grzegorz Lipiec z zarządu województwa małopolskiego.
Zapowiada, że doskonalone będą platformy internetowe, które usprawnią kontakt z urzędami.
Urzędnicy małopolskiego samorządu zapewniają, że „e-kontakt" cieszy się coraz większą popularnością wśród mieszkańców, firm i instytucji. Potwierdza to m.in. stale rosnąca liczba dokumentów, jakie trafiają do urzędu za pośrednictwem platformy ePUAP. Od 2013 roku tą drogą wpłynęło niemal 5,5 tys. pism. W urzędzie marszałkowskim województwa małopolskiego działa też Cyfrowa Małopolska, czyli system informatyczny udostępniający 128 procedur, które mieszkańcy mogą załatwić wykorzystując sieć.
Dzięki rozstrzygniętemu nowemu programowi rozwoju e-usługi do 25 małopolskich samorządów trafi ponad 27 mln zł pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.