Historia na kliknięcie

Muzeum Browaru Żywiec postawiło na multimedia i ekrany dotykowe.

Publikacja: 13.12.2016 21:00

Odnowione muzeum w Żywcu oferuje zwiedzającym 12 sal tematycznych.

Odnowione muzeum w Żywcu oferuje zwiedzającym 12 sal tematycznych.

Foto: materiały prasowe

- Łączymy historię z nowoczesnością, a wiedzę i edukację z rozrywką - mówi Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa wartego blisko 15 mld zł.

Podróż w czasie

Wszystko za sprawą inwestycji w liczącym 10 lat Muzeum Browaru Żywiec. Grupa Żywiec przeprowadziła je z okazji 160. rocznicy powstania tutejszej warzelni.

- Ekspozycja została wzbogacona o nowe efekty świetlne, dźwiękowe, a także liczne interaktywne multimedia i ekrany dotykowe, które pozwalają gościom, m.in. samodzielnie wybrać i uzupełnić informacje o historii browaru i jego założycieli przekazywaną przez przewodników - wyjaśnia Magdalena Brzezińska.

W odnowionym muzeum na gości czeka 12 sal tematycznych. Na początek poznają tajniki składników, z których warzone jest piwo. Wehikuł czasu - jego działanie poczuć można dzięki drżącej podłodze - przenosi ich do 1863 r., kiedy żywiecki browar ma za sobą pierwsze lata na rynku. Czeka tu na nich wyłaniający się z pary hologramowy karczmarz, który opowiada o pierwszych lokalach serwujących chmielowe trunki.

Ciekawostką są piwne żetony. - To rodzaj monet bitych przez browar, które trafiały do pracowników jako dodatkowe wynagrodzenie. Wymieniali je na piwo w pobliskich karczmach - mówi rzeczniczka Grupy Żywiec.

Muzeum to nie tylko historia. Klikając w ekran, można dowiedzieć się więcej o rynkach, gdzie docierają piwa wicelidera branży piwowarskiej. Zwieńczeniem zwiedzania jest degustacja piw, która odbywa się w klimacie koncertów Męskiego Grania.

Brama do warzelni

Grupa Żywiec liczy na to, że w 2017 r. liczba gości jej muzeum będzie większa niż w 2015 r. Wtedy trafiło tam 80 tys. osób (w tym roku placówka była zamknięta przez kilka miesięcy).

Chętnych, by odwiedzać piwne muzea w Polsce nie brakuje. - Polacy są coraz bardziej ciekawi piwnego świata i coraz więcej o nim wiedzą. Coraz większą popularnością cieszy się też turystyka industrialna - mówi Magdalena Brzezińska.

Żywieckie muzeum jest częścią Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.

W regionie od 2004 r. działa Muzeum Tyskich Browarów Książęcych. Kompania Piwowarska, jego właściciel, prowadzi także o rok starsze od niego Lech Browary Wielkopolski Zwiedzanie&Pub. Łącznie oba te miejsca odwiedza ok. 60 tys. osób rocznie.

- Muzeum Tyskich Browarów Książęcych oraz centrum Lech Browary Wielkopolski Zwiedzanie&Pub są bramą do zwiedzania działających browarów i prześledzenia procesu warzenia piwa od warzelni aż po rozlew - mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej. - Możliwość zobaczenia na żywo, jak warzy się piwo, jest największą atrakcją obu tych miejsc - dodaje.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: b.drewnowska@rp.pl

- Łączymy historię z nowoczesnością, a wiedzę i edukację z rozrywką - mówi Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa wartego blisko 15 mld zł.

Podróż w czasie

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony