Trójmiejski rynek hotelowy z potencjałem

Popyt na usługi hotelowe rośnie głównie dzięki turystom z Niemiec, Skandynawii, Rosji, a także z Polski.

Publikacja: 13.03.2017 22:00

Hotel Mera Spa w Sopocie od połowy roku będzie działał pod marką Marriott.

Hotel Mera Spa w Sopocie od połowy roku będzie działał pod marką Marriott.

Foto: Mera Spa Hotel/Wikimedia Commons

– Zawirowania polityczne w krajach północnej Afryki i w Turcji powodują, że coraz więcej Polaków woli spędzić wakacje nad Bałtykiem – zauważa Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie.

Ale do inwestycyjnej atrakcyjności Trójmiasta dla branży hotelowej przyczynia się także rozwój lokalnego biznesu, zwłaszcza sektora usług. Powstaje dzięki niemu dużo miejsc pracy, a pracownicy przyjeżdżają z innych regionów. Z danych reprezentującej branżę organizacji ABSL wynika, że w Trójmieście dynamika wzrostu zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług jest największa w kraju i w latach 2013 – 2016 przekroczyła 100 procent. W rezultacie branża hotelowa, z której korzystają jego pracownicy, ma bardzo duże możliwości rozwoju.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem