Aktualizacja: 19.03.2017 21:00 Publikacja: 19.03.2017 21:00
Przewoźnik, który dotychczas obsługiwał połączenia w Bieszczadach, przestanie jeździć na tych trasach 30 czerwca.
Foto: shutterstock
Pod marką Arriva transport autobusowy w Bieszczadach funkcjonuje od kilku lat. Wcześniej spółka nazywała się Connex, a potem Veolia. Obsługuje regionalne połączenia na terenie powiatów bieszczadzkiego, leskiego, sanockiego i brzozowskiego. – W ramach działalności w Bieszczadach obsługujemy linie regionalne oraz kontrakty szkolne. Kursy pozaszkolne mają charakter komercyjny i realizowane są bez pomocy środków publicznych, co oznacza, że całkowite ryzyko finansowe związane z ich prowadzeniem ponosimy my – tłumaczy Joanna Parzniewska, rzecznik Arrivy. Przyznaje, że przewoźnik zamierza się wycofać z transportu autobusowego w Bieszczadach, o czym już poinformował lokalne samorządy. – Przyczyną wygaszenia tej działalności jest długotrwała nierentowność oddziałów. Pomimo wielokrotnych prób naprawczych, takich jak reorganizacja siatki połączeń, optymalizacja rozkładu jazdy, racjonalizacja kosztów, oddziały w Bieszczadach nadal przynoszą duże straty – tłumaczy Joanna Parzniewska.
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto włączyły się muzea i instytucje kultury. Zaplanowano wiele wydarzeń, spotkań i wystaw.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Samolot amerykańskich linii Delta podczas lądowania na nowojorskim lotnisku LaGuardia uderzył skrzydłem w pas startowy. Pasażerowie przeżyli chwile grozy, gdy posypały się iskry i piloci musieli wykonać drugie podejście do lądowania.
Branża kolejowa jest podzielona w sprawie budowy Kolei Dużych Prędkości. Część specjalistów obawia się, że projekt osuszy budżet i zabraknie na budowę kolei regionalnych, które przewożą większość pasażerów.
Lotnisko im. Daniły Halickiego we Lwowie szykuje się do uruchomienia lotów pasażerskich „późną wiosną”. Lwów jest oddalony o kilka minut lotu od granicy z Polską.
Niektórzy przewoźnicy, którzy weszli w segment logistyki kontraktowej, mają poważne problemy z zapełnieniem magazynów. Jednak dla rynku magazynowego nie jest to trzęsienie ziemi.
Udany salon lotniczy Verticon w Dallas, Teksas (10-13 marca) dla Airbus Helicopters. Europejczycy uzyskali na nim zamówienia na 118 maszyn, w tym potwierdzone (zadatkowane) na 63 sztuki oraz na ponad 74 na najnowszy produkt, 2-silnikowy lekki śmigłowiec wielozadaniowy H140. To był jego oficjalny debiut na tym salonie.
Rosyjski regulator rynku lotniczego Rosawiacja domaga się zniesienia przepisów ograniczających działalność przewoźników z tego kraju. Uważa, że „czerwona flaga”, jaką jest oznaczony ten kraj nie ma uzasadnienia.
Urząd nadzoru lotniczego FAA wprowadził stałe ograniczenia lotów śmigłowców koło lotniska Reagana w Waszyngtonie po zderzeniu się wojskowego śmigłowca z lądującym samolotem American Airlines.
Boeing zagubił się, stracił zaufanie Amerykanów, musi więc być pod ścisłym nadzorem FAA — oświadczył minister transportu USA, Sean Duffy po wizycie w Renton w stanie Waszyngton, gdzie powstają B737. Dodał, że urząd nadzoru FAA nie jest jeszcze gotowy znieść ograniczenia produkcji 38 tych samolotów miesięcznie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas