Reklama
Rozwiń
Reklama

Przypadek S14

Jeszcze niedawno w Łodzi wszyscy zacierali ręce z radości, choć było w tym też trochę niedowierzania, bo miasto to – leżące na skrzyżowaniu kluczowych szlaków komunikacyjnych wschód-zachód i północ-południe, miało szanse być pierwszą w Polsce metropolią otoczoną autostradowo-ekspresowym ringiem.

Publikacja: 04.04.2017 21:00

Wojciech Romański

Wojciech Romański

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Bardzo potrzebnym nie tylko z punktu widzenia ruchu tranzytowego, ale i mogącego stanowić rozwojowy impuls dla zachodniej części podłódzkich okolic.

Dlaczego niedowierzania? Trasa S14, bo o niej mowa, nigdy nie miała jakiegoś szczególnego wsparcia politycznego, choć z Łodzi pochodził m.in. szef resortu infrastruktury w pierwszym rządzie PO-PSL Cezary Grabarczyk. Dlatego fakt ogłoszenia w 2015 r. przetargu na kontynuację budowy tej drogi był pewnym zaskoczeniem. Postępowanie ciągnęło się blisko dwa lata i zakończyło się fiaskiem, bo złożone oferty przekraczały kosztorys inwestorski o 264 mln zł. Swoją drogą to w dzisiejszych przetargach wydarzenie zaskakujące, zwykle składane oferty są zdecydowanie poniżej wycen zamawiającego. Być może jakiś błąd pojawił się na etapie szacowania przez GDDKiA kosztów tej inwestycji? Trudno uwierzyć, że takie „przestrzelenie" przy ogólnie panującym trendzie nie wzięło się z niczego. Z drugiej strony może to być zapowiedź odwrócenia trendu – cały czas czekamy na przesuwane otwarcie ofert cenowych w kilku ważnych, także ciągnących się kilkanaście miesięcy przetargach, m.in. na nową wylotówkę Warszawa–Grójec (S7) czy węzeł Lubelska, na którym skrzyżują się trasy S2 i S17.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama