Rewitalizacja budynków, w których mieściły się warsztaty elektrowni – roboczo określanych jako EC1 Południowy Wschód – już ruszyła. Jej efektem ma być instytucja edukacyjno-kulturalna w pełni poświęcona komiksowi i grom komputerowym. Nowoczesna treść zostanie zamknięta w tradycyjnej formie, bo remont oczywiście uwzględnia zachowanie wystroju i wyposażenia zabytkowych obiektów.
Wartość projektu wynosi 20 mln zł, z czego 13,8 mln będzie pochodzić ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wśród celów przedsięwzięcia zapisanych w formalnym wniosku należy wyróżnić „popularyzację tematyki gier edukacyjnych wśród dzieci i młodzieży oraz – w perspektywie – wpływ na ich profil zawodowy oraz kształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry w dziedzinie IT, nowych mediów i szeroko rozumianej kultury".
To właściwie realizacja postulatu Papcia Chmiela zawartego w jednej z ksiąg „Tytusa, Romka i A'Tomka": bawiąc, uczyć, ucząc, bawić (tu dygresja zgodna z powyższą dewizą: przed epoką komiksu podobną ideę głosił Ignacy Krasicki).
Na parterze i pierwszym piętrze Centrum zagości świat gier. Zwiedzający poznają kolejne etapy ich powstawania, w tym tajniki tworzenia postaci i technologię motion capture. Sala retro pozwoli na podróż w lata 80., kiedy szaleństwo gier komputerowych opanowywało świat, a wraz z nim i Polskę.