Biznes z ludzką twarzą

Asseco Poland pomaga potrzebującym i współpracuje z uczelniami wyższymi.

Publikacja: 17.09.2017 23:00

Asseco Poland wspiera m.in. rozwój polskiego sportu.

Asseco Poland wspiera m.in. rozwój polskiego sportu.

Foto: Metka Studio, Agnieszka Murak

Na Zachodzie społeczna odpowiedzialność biznesu jest normą, w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przykład dają duże firmy, podejmując działania skierowane do społeczności lokalnej, ogólnopolskiej oraz pracowników. Na Podkarpaciu prym wiedzie rzeszowskie Asseco Poland, które realizuje tę idę w kilku obszarach.

Od kilku lat organizuje charytatywną akcję „Pomagamy", której celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących.

– Pracownicy Asseco nie tylko wskazują beneficjentów, ale także ofiarowują swój czas i całoroczne zaangażowanie w to, aby środki finansowe zostały jak najefektywniej wykorzystane, a wsparcie miało charakter możliwie długofalowy – mówi Ewa Kryj, rzeczniczka firmy. Do tej pory w akcji udział wzięło ponad 1200 pracowników. Skorzystało z niej 89 rodzin, ponad 2500 dzieci oraz fundacje, domy dziecka i hospicja. – Już niebawem ruszymy z tegoroczną edycją. Zachęcamy także inne firmy oraz osoby indywidualne, by się do niej przyłączyły – podkreśla rzeczniczka.

Grupa angażuje się również w rozwój polskiego sportu. Od 2006 r. jest głównym sponsotrem drużyny siatkarskiej Asseco Resovia Rzeszów. – Jesteśmy dumni, że w 2015 r. pięciu zawodników Asseco Resovii grało w polskiej reprezentacji i zdobyło tytuł mistrza świata. Ponadto wspieramy kadrę młodych koszykarzy z Asseco Gdynia – wymienia Ewa Kryj.

Na społeczną i charytatywną działalność poszczególnych firm warto również spojrzeć w szerszym kontekście: przez pryzmat podatków, które wspierają rozwój kraju i lokalnych społeczności. Prezes i akcjonariusz Asseco Poland Adam Góral podkreśla, że dla niego podstawowym wyznacznikiem patriotyzmu gospodarczego jest to, gdzie się płaci podatki. Zgodnie z tą dewizą grupa płaci je tam, skąd płyną jej przychody. Obecnie działa w 54 krajach i zatrudnia 22 tys. osób. Jest największą informatyczną spółką w Polsce. Jej ubiegłoroczne skonsolidowane obroty sięgnęły 8 mld zł. Realizuje również projekty we współpracy z uczelniami wyższymi.

Eksperci Asseco udzielają się jako wykładowcy, a najlepsi studenci i absolwenci mogą dołączyć do zespołu informatycznej firmy. Przykładem jest współpraca z Politechniką Rzeszowską, gdzie firma sfinansowała nowoczesne laboratorium naukowe, które jest miejscem realizacji wspólnych projektów z uczelnią, takich jak dydaktyka, prace dyplomowe, badania, prezentacje oraz konferencje. Ponadto firma stworzyła dwa autorskie programy Asseco 3P oraz Asseco Starter.

Ten pierwszy jest realizowany przez studentów na własnych uczelniach, a jego celem jest promocja i rozwój polskiej informatyki. Z kolei Starter to program dla studentów i absolwentów, który umożliwia im odbycie stażu, a następie szlifowanie zdobytych umiejętności. Ma to szczególne znaczenie w obliczu deficytu specjalistów od IT. Obecnie w Polsce ta luka szacowana jest na 50 tys. osób. Odpływ specjalistów i próby odwrócenia tego niekorzystnego nurtu to jedna strona medalu. Druga to młode talenty programistyczne, które ciągle czekają na odkrycie, ale wiele z nich nie dostaje swojej szansy, bo mieszka na terenach wykluczonych cyfrowo.

– Młodzi ludzie w tych rejonach nawet internetu uczą się offline. To właśnie z myślą o nich zainicjowaliśmy projekt Ogólnopolska Sieć Edukacyjna – poinformowało nas Ministerstwo Cyfryzacji. Docelowo dzieci we wszystkich szkołach w Polsce na równych zasadach mają mieć dostęp do internetu 100 Mb/s. Resort ma nadzieję, że dzięki temu wiele diamentów programowania zostanie odkrytych i oszlifowanych.

Na Zachodzie społeczna odpowiedzialność biznesu jest normą, w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przykład dają duże firmy, podejmując działania skierowane do społeczności lokalnej, ogólnopolskiej oraz pracowników. Na Podkarpaciu prym wiedzie rzeszowskie Asseco Poland, które realizuje tę idę w kilku obszarach.

Od kilku lat organizuje charytatywną akcję „Pomagamy", której celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy