Biznes z ludzką twarzą

Asseco Poland pomaga potrzebującym i współpracuje z uczelniami wyższymi.

Publikacja: 17.09.2017 23:00

Asseco Poland wspiera m.in. rozwój polskiego sportu.

Asseco Poland wspiera m.in. rozwój polskiego sportu.

Foto: Metka Studio, Agnieszka Murak

Na Zachodzie społeczna odpowiedzialność biznesu jest normą, w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przykład dają duże firmy, podejmując działania skierowane do społeczności lokalnej, ogólnopolskiej oraz pracowników. Na Podkarpaciu prym wiedzie rzeszowskie Asseco Poland, które realizuje tę idę w kilku obszarach.

Od kilku lat organizuje charytatywną akcję „Pomagamy", której celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących.

– Pracownicy Asseco nie tylko wskazują beneficjentów, ale także ofiarowują swój czas i całoroczne zaangażowanie w to, aby środki finansowe zostały jak najefektywniej wykorzystane, a wsparcie miało charakter możliwie długofalowy – mówi Ewa Kryj, rzeczniczka firmy. Do tej pory w akcji udział wzięło ponad 1200 pracowników. Skorzystało z niej 89 rodzin, ponad 2500 dzieci oraz fundacje, domy dziecka i hospicja. – Już niebawem ruszymy z tegoroczną edycją. Zachęcamy także inne firmy oraz osoby indywidualne, by się do niej przyłączyły – podkreśla rzeczniczka.

Grupa angażuje się również w rozwój polskiego sportu. Od 2006 r. jest głównym sponsotrem drużyny siatkarskiej Asseco Resovia Rzeszów. – Jesteśmy dumni, że w 2015 r. pięciu zawodników Asseco Resovii grało w polskiej reprezentacji i zdobyło tytuł mistrza świata. Ponadto wspieramy kadrę młodych koszykarzy z Asseco Gdynia – wymienia Ewa Kryj.

Na społeczną i charytatywną działalność poszczególnych firm warto również spojrzeć w szerszym kontekście: przez pryzmat podatków, które wspierają rozwój kraju i lokalnych społeczności. Prezes i akcjonariusz Asseco Poland Adam Góral podkreśla, że dla niego podstawowym wyznacznikiem patriotyzmu gospodarczego jest to, gdzie się płaci podatki. Zgodnie z tą dewizą grupa płaci je tam, skąd płyną jej przychody. Obecnie działa w 54 krajach i zatrudnia 22 tys. osób. Jest największą informatyczną spółką w Polsce. Jej ubiegłoroczne skonsolidowane obroty sięgnęły 8 mld zł. Realizuje również projekty we współpracy z uczelniami wyższymi.

Eksperci Asseco udzielają się jako wykładowcy, a najlepsi studenci i absolwenci mogą dołączyć do zespołu informatycznej firmy. Przykładem jest współpraca z Politechniką Rzeszowską, gdzie firma sfinansowała nowoczesne laboratorium naukowe, które jest miejscem realizacji wspólnych projektów z uczelnią, takich jak dydaktyka, prace dyplomowe, badania, prezentacje oraz konferencje. Ponadto firma stworzyła dwa autorskie programy Asseco 3P oraz Asseco Starter.

Ten pierwszy jest realizowany przez studentów na własnych uczelniach, a jego celem jest promocja i rozwój polskiej informatyki. Z kolei Starter to program dla studentów i absolwentów, który umożliwia im odbycie stażu, a następie szlifowanie zdobytych umiejętności. Ma to szczególne znaczenie w obliczu deficytu specjalistów od IT. Obecnie w Polsce ta luka szacowana jest na 50 tys. osób. Odpływ specjalistów i próby odwrócenia tego niekorzystnego nurtu to jedna strona medalu. Druga to młode talenty programistyczne, które ciągle czekają na odkrycie, ale wiele z nich nie dostaje swojej szansy, bo mieszka na terenach wykluczonych cyfrowo.

– Młodzi ludzie w tych rejonach nawet internetu uczą się offline. To właśnie z myślą o nich zainicjowaliśmy projekt Ogólnopolska Sieć Edukacyjna – poinformowało nas Ministerstwo Cyfryzacji. Docelowo dzieci we wszystkich szkołach w Polsce na równych zasadach mają mieć dostęp do internetu 100 Mb/s. Resort ma nadzieję, że dzięki temu wiele diamentów programowania zostanie odkrytych i oszlifowanych.

Na Zachodzie społeczna odpowiedzialność biznesu jest normą, w Polsce dopiero zyskuje na znaczeniu. Przykład dają duże firmy, podejmując działania skierowane do społeczności lokalnej, ogólnopolskiej oraz pracowników. Na Podkarpaciu prym wiedzie rzeszowskie Asseco Poland, które realizuje tę idę w kilku obszarach.

Od kilku lat organizuje charytatywną akcję „Pomagamy", której celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Regiony
Tychy: Rządy w mieście przejmuje komisarz wybrany przez Mateusza Morawieckiego
Regiony
Moc wydarzeń na 25-lecie Dolnego Śląska
Materiał partnera
Ku lepszej przyszłości miast dla ludzi i planety
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Regiony
Dolny Śląsk z szeroką ofertą dla biznesu
Regiony
Skandynawia jest w Szczecinie