Przychodząc po miłość do biura

Działają, mają się dobrze i nie narzekają na brak klientów. Biura matrymonialne to nie tylko miejsca, w których można poznać swoją drugą połówkę. Okazuje się, że to mocna alternatywa dla internetowych portali randkowych.

Publikacja: 01.10.2017 23:30

Portale randkowe nie wyparły z rynku biur matrymonialnych

Portale randkowe nie wyparły z rynku biur matrymonialnych

Foto: shutterstock

Kto korzysta z tradycyjnych biur matrymonialnych i czy zapotrzebowanie na takie usługi wciąż jest duże? Co trzeba zrobić, żeby ktoś odnalazł nas w gąszczu matrymonialnych ofert?

– Aby skorzystać z biura, trzeba wypełnić ankietę personalną. Pytania dotyczą zainteresowań, charakteru, wyglądu, oczekiwań i ewentualnej przeprowadzki. Na podstawie takiej ankiety tworzone są profile klientów. Taki profil i rozmowa z doradcą dają wiedzę na temat tego, kogo nasi klienci szukają. Należy również wnieść opłatę rejestracyjną – wyjaśnia Monika Piechocka, współwłaścicielka jednego z biur matrymonialnych w Poznaniu.

Raporty Centrum Badania Opinii Społecznej już od wielu lat informują o odkładaniu decyzji o ślubie na później. Co czwarta osoba niebędąca w związku małżeńskim ma partnera bądź partnerkę. Posiadanie partnera i wspólne z nim zamieszkiwanie najczęstsze jest wśród pełnoletnich osób niezamężnych i nieżonatych w wieku 25–44 lata. Natomiast posiadanie stałego partnera bez wspólnego zamieszkiwania najczęstsze jest wśród najmłodszych – od 18. do 24. roku życia – informuje CBOS.

Mimo to okazuje się, że portale randkowe, ale również tradycyjne biura matrymonialne mają pełne ręce roboty. Ogólnopolskie badania dotyczące korzystania z portali randkowych przez Polaków przeprowadziła firma Megapanel PBI/Gemius. W 2014 r. najpopularniejszym serwisem randkowym w Polsce była Sympatia, którą tylko w listopadzie odwiedziło ponad milion użytkowników. Kolejne portale mają mniej użytkowników, ale Polacy bardzo chętnie z nich korzystają.

Podobnie jest z biurami matrymonialnymi. W samym Poznaniu można ich znaleźć kilkanaście i wszystkie mają dużo pracy. Jakie są przyczyny tego, że rynek usług matrymonialnych kwitnie? – Biuro matrymonialne wybrałem ze względu na to, że można szczerze porozmawiać z osobami, które tam pracują.

Na portalu randkowym nie mam takiej możliwości, dlatego nie zdecydowałem się na założenie tam konta. Ważne jest dla mnie to, że zawsze mogę przyjść, porozmawiać z pracownikami biura, a oferty otrzymuję pocztą – mówi Witold Chraplak. Ma 32 lata i od jakiegoś czasu korzysta z usług biura. Monika Piechocka twierdzi, że po rozczarowaniach internetowymi znajomościami, osoby samotne wolą korzystać z pewniejszych metod. – Doradca matrymonialny przedstawia klientowi sprawdzone osoby, które mogą spełniać jego oczekiwania. Z biur matrymonialnych korzystają klienci najczęściej przed 30. rokiem życia, ale nie jest to reguła.

Kolejną dużą grupą są osoby po 60. roku życia, głównie kobiety, choć jak podkreśla Piechocka, panów również nie brakuje. Najstarsza osoba, która korzysta z usług jej biura, ma 80 lat.

A dlaczego warto zastanowić się dwa razy nad internetowymi znajomościami? – Pewien klient, pan po 70., opowiadał mi, że poznał kobietę w internecie. Po tygodniu poprosiła go o adres w celu wysłania pocztówki. Mężczyzna podał adres. Na drugi dzień przed jego domem pojawiła się pani z czterema walizkami. Na pytanie, kim jest, odpowiedziała: Sławeczku, to ja! Wprowadzam się! – opowiada Monika Piechocka.

Kto korzysta z tradycyjnych biur matrymonialnych i czy zapotrzebowanie na takie usługi wciąż jest duże? Co trzeba zrobić, żeby ktoś odnalazł nas w gąszczu matrymonialnych ofert?

– Aby skorzystać z biura, trzeba wypełnić ankietę personalną. Pytania dotyczą zainteresowań, charakteru, wyglądu, oczekiwań i ewentualnej przeprowadzki. Na podstawie takiej ankiety tworzone są profile klientów. Taki profil i rozmowa z doradcą dają wiedzę na temat tego, kogo nasi klienci szukają. Należy również wnieść opłatę rejestracyjną – wyjaśnia Monika Piechocka, współwłaścicielka jednego z biur matrymonialnych w Poznaniu.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO