Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.01.2018 21:30 Publikacja: 04.01.2018 21:30
Lubuskie Muzeum Wina to jedyna taka placówka w Polsce
Foto: materiały prasowe
To niejedyne nowości – kilka tygodni temu pojawiły się podświetlane plansze tekstowo-graficzne przedstawiające historię winiarstwa na świecie i w Polsce.
Od 12 lat Muzeum Wina jest jedną z kilkunastu wystaw stałych Muzeum Ziemi Lubuskiej (MZL). – Ekspozycja w sposób kompleksowy przedstawia rozwój winiarstwa od średniowiecza po czasy współczesne, ze szczególnym uwzględnieniem naszego regionu – tłumaczy Alicja Błażyńska, rzecznik MZL. Ta tematyka była wyróżniającym elementem zielonogórskiej placówki już od lat 60. ubiegłego wieku. Wtedy to doc. Bogdan Kres stworzył unikalny Dział Winiarski. W jego zbiorach znalazło się ponad 1,4 tys. obiektów związanych z lokalną uprawą winorośli i produkcją wina. Jednak w kolejnych latach ekspozycję zmniejszono, a część zabytków została przekazana do innych muzeów.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas