Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 10.05.2019 12:00 Publikacja: 10.05.2019 12:00
Foto: materiały prasowe
Przed wejściem Polski do UE w 2004 roku i strefy Schengen w 2007 roku przejście w Kołbaskowie było najważniejszym i największym przejściem granicznym Pomorza Zachodniego. Dzięki autostradzie – nie tylko po stronie niemieckiej, ale i polskiej – właśnie stąd można było najszybciej dotrzeć nie tyko do Berlina, ale i włączyć się w sieć niemieckich autostrad. Dla porównania – pobliskie przejście graniczne w Lubieszynie skomunikowane było po obydwu stronach granicy tylko jednopasmową szosą. W Kołbaskowie odprawiano nie tylko ruch osobowy, ale także ciężarowy na dużą skalę. Tutaj też świętowano wejście Polski do UE, a w nocy z 21 na 22 grudnia 2007 roku – kiedy Polska wchodziła do strefy Schengen – żegnano kontrolę graniczną. Trudno zatem o bardziej symboliczne miejsce dla graniczącego z Niemcami województwa.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wierzę, że uda się nam ponownie stworzyć warunki do ewolucyjnego powstania kilku dużych, prywatnych firm stoczni...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Po dwóch latach starań województwo zachodniopomorskie wprowadza swój własny program antysmogowy. Prawie 40 mln z...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas