Rozwiązania mobilne należą do jednych z największych sukcesów Sagry. Ta szczecińska firma jest nie tylko pionierem rynku IT, ale wciąż tworzy nowoczesne rozwiązania dla sektora FMCG, chemiczno- -kosmetycznego i farmaceutycznego. W jej portfolio znajdują się rozbudowane systemy, dzięki czemu nie tylko pojedynczy podmiot, ale całe branże mogą monitorować sprzedaż i dystrybucję towarów. Wśród klientów są znane polskie marki – Dr Irena Eris, Vox, Polpharma czy też światowe, m.in. Loreal, Henkel, Johnson & Johnson, Coca-Cola.
Kolory Japonii
Dzisiejsze zaawansowane systemy nie byłyby możliwe bez pionierskich doświadczeń Janusza Pribulki, założyciela Sagry.
– Zaczęło się w Japonii. Byłem tam dzięki kontaktom naukowym między Politechniką Szczecińską a japońską firmą Akiro Fujimoto – opowiada Janusz Pribulka, prezes zarządu Sagra Technology. – To był całkiem inny świat. Niezwykły, nowoczesny, kipiący wolnością. Tokio zaskoczyło mnie feerią barw – wszędzie pełno było świetlnych reklam zewnętrznych. Właśnie wtedy postanowiłem coś takiego zrobić w Polsce.
Gdy więc Janusz Pribulka wrócił z wyjazdu naukowego do Japonii, postanowił produkować ruchome diodowe wyświetlacze. Z kolegami z uczelni założył spółkę i z diodowymi paskami udał się do Pomorskiego Banku Kredytowego, wtedy wiodącego podmiotu na Pomorzu Zachodnim. Bank chciał jednak już więcej nie tylko paski, ale całe prostokątne tablice o wymiarach od metr na metr, do dwa metry na trzy. Tablice miały podawać informacje dla klientów.
CZYTAJ TAKŻE: Szczecin wspiera startupy