Konkurs ogłoszono w trzech kategoriach – dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Zgłoszenia były przyjmowane do 9 września. Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, wpłynęło 113 zgłoszeń, z czego 105 przeszło pozytywnie pierwszą weryfikację. Zgłoszeń dokonywały najczęściej same firmy – prezesi, członkowie zarządu lub pracownicy działów marketingu.
– Zainteresowanie konkursem gospodarczym ze strony przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego przerosło nasze oczekiwania – komentuje Krzysztof Barczyk, dyrektor Gabinetu Marszałka. – Cieszy nie tylko liczba zgłoszeń, ale i firmy, to, czym się zajmują, co produkują, i usługi, jakie oferują. Mamy prawdziwy ból głowy, by wybrać te najciekawsze, najbardziej kreatywne, które powalczą o główne nagrody. Myślę, że przekonało ich nasze podejście, że chcemy trafić do odbiorcy indywidualnego, że odważnie sięgamy po nowe środki komunikacji i promocję w internecie. Wartością dodaną jest to, że biznes naprawdę czuje przywiązanie do Pomorza Zachodniego i mówi, że to dobre miejsce do rozwoju.
Selekcja kandydatów potrwa do 22 października. Następnie po dziesięciu z każdej kategorii przejdzie do finału. Dzięki temu wezmą udział w promocji – zostaną pokazani w spotach reklamowych i w internecie. Zwycięzców wyłoni głosowanie internautów, które odbywać się będzie na wzór gry giełdowej. Jej uczestnicy otrzymają pule wirtualnej waluty, którą będą mogli inwestować w akcje kandydatów do zwycięstwa. Laureatów wyłoni też specjalna kapituła złożona z uznanych przedsiębiorców. Ogłoszenie wyników nastąpi 11 grudnia 2018 r.
Konkurs jest częścią większej kampanii „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu”, która ma promować atuty biznesowe regionu. Dla tych, co dopiero chcą rozpocząć działalność, a także, tych, którzy już działają i zastanawiają się nad wyborem miejsca. Pomysłem na kampanię jest pokazywanie konkretnych firm i konkretnych ludzi – zarówno należących do kapituły, jak i laureatów.