Biały kadłub, kokpit wyłożony drewnem z wygodnym zejściem z rufy i dwoma kołami sterowymi. W środku dwie kabiny, główna i sypialnia, toaleta, kuchnia, rozkładany stół, koje. Wszystko co niezbędne, by wygodnie mogły podróżować cztery osoby. Do tego kompletne wyposażenie nawigacyjne zgodne z najnowszymi standardami. Mimo relatywnie niewielkiej długości, bo 9, 10 metrów wobec znacznie większych jednostek to niewiele, właśnie Hanse 315 wzbudzała spore zainteresowanie zwiedzających targi w Dusseldorfie w 2016 roku. Nie bez powodu – to był debiut tego jachtu.
Jak się okazało, doskonałego zarówno na wody śródlądowe, jak i nadającego się do morskiej żeglugi. Debiut okazał się udany – jednostka zdobyła tytuł European Yacht of the Year 2016, a także wiele innych nagród. Niemiecka stocznia Hanse Yachts mogła więc odnotować w swoich kronikach kolejny sukces.
Najpierw Stargard, potem Goleniów
Jak większość jachtów, Hanse 315 powstał jednak nie w Niemczech, ale na Pomorzu Zachodnim, koło Goleniowa. Działa tutaj Goleniowski Park Przemysłowy, który został włączony do Słubicko-Kostrzyńskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W 2008 roku pojawiła się na niej nowa firma – Technologie Tworzyw Sztucznych, będąca spółką córką Hanse Yachts.
– Tu historia jest długa i pełna przypadków – opowiada Michał Pokorski, prezes TTS sp. z o.o. – Michael Schmidt chciał rozpocząć produkcję w Polsce, ponieważ pracowało u niego w Greifswaldzie trzech pracowników z okolic Stargardu, którzy znali się na budowie łódek i chcieli wrócić do Polski. Szukano hali w Szczecinie, Stargardzie i Goleniowie, ale wtedy ciężko było o dobre lokalizacje na taką produkcję. Trafiono na halę koło Stargardu i tam najpierw zaczęto produkować łodzie. Przeprowadzka do Goleniowa była spowodowana rozwojem firmy. W Stargardzie wynajmowano dwie hale, które łącznie miały około 1500 mkw., a w Goleniowie przeniesiono się do 3000 mkw., z których w ciągu 1,5 roku zrobiło się 9000 mkw. – wspomina Pokorski.
Dzisiaj zakłady mają jeszcze większą powierzchnię, bo blisko 17 000 mkw. W 2017 rozbudowano magazyn, halę montażową, powiększono także place manewrowe.