Aktualizacja: 25.02.2025 15:24 Publikacja: 03.03.2020 12:56
Foto: AdobeStock
Naprawy składów czasami kosztują tysiące złotych. – Uszkodzenie składu nie jest równoznaczne z koniecznością zmiany rozkładu. Jeśli jest możliwość, na szlak wysyłany jest skład zastępczy – taki, który aktualnie jest możliwy do wysłania. Bywają przypadki, że relacja pociągu zostaje skrócona – w zależności od danej sytuacji – mówi Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.
Z danych Kolei Wielkopolskich wynika, że w ub. roku pociągi przewoźnika miały ponad 400 kolizji z dzikimi zwierzętami. W 2018 roku – 264, a w tym już 42. Najczęściej na torach ginęły sarny, jelenie czy dziki, ale zdarzają się też wypadki z udziałem łosi, danieli, a nawet wilków, muflonów, zajęcy, czy zwierząt gospodarczych.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Koleje Dolnośląskie rozszerzą swoją działalność o przewozy autobusowe. Nowe połączenia zyskają m.in. Polkowice, Bolków i Lwówek Śląski.
Samorządy lokalne były i są filarem pomocy dla uchodźców z Ukrainy. Zmieniły się formy współpracy, ale część z nich prowadzona jest niezmiennie od trzech lat. Lokalna pomoc humanitarna to też wspieranie wielu miasteczek w Ukrainie.
Na poznańskich Jeżycach, mimo uchwały Rady Miasta nie ma nocnej prohibicji, bo przepisy unieważnił wojewoda wielkopolski. W stolicy na wniosek szefa klubu KO projekt w sprawie ograniczenia sprzedaży alkoholu został zdjęty z porządku obrad Rady Warszawy.
Telefony, słuchawki, portfele, dokumenty, klucze, rzadziej - pieniądze, biżuteria, rowery, czy okulary. Do biur rzeczy znalezionych trafiają też nietypowe przedmioty, jak np. kosiarka, dron czy aparat słuchowy.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
W najbliższych latach planujemy zainwestować w rozwój około 120 mln zł. Przeznaczamy także setki tysięcy złotych na współpracę z lokalnymi społecznościami i działania edukacyjne. Jednak realizacja tych planów stoi pod znakiem zapytania w związku z brakiem ostatecznych decyzji KOWR dotyczących utworzenia Ośrodków Produkcji Rolniczej na części przejmowanych do Zasobu Skarbu Państwa ziem w wyniku zakończonych umów dzierżawy gruntów. – mówi Tomasz Zdziebkowski, Prezes Zarządu Top Farms.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Jak wdrożyć program PPK, by stał się realnym benefitem dla pracowników i jednocześnie wspierał rozwój samorządu?
On-premise daje pełną kontrolę nad serwerami, PaaS oferuje narzędzia dla deweloperów, SaaS zachęca szybkim startem i niskimi nakładami wstępnymi, a IaaS kusi skalowalnością. Wszystkie ukazują jednak swoje prawdziwe oblicze, gdy firma zaczyna działać na większą skalę, a oczekiwania klientów rosną.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
W Polsce ewidentnie brakuje pieniędzy w tzw. rundach pre-seed. Pod względem finansowania start-upów na tym etapie jesteśmy w ogonie Europy Środkowo-Wschodniej.
Koleje Dolnośląskie rozszerzą swoją działalność o przewozy autobusowe. Nowe połączenia zyskają m.in. Polkowice, Bolków i Lwówek Śląski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas