Czy rower cargo to uzasadniony wydatek dla rodziny?

Rowery cargo budzą w Polsce ogromne zainteresowanie, ale ich popularność nie rośnie lawinowo. Barierą jest cena.

Publikacja: 16.04.2023 14:33

Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz "Rzeczpospolitej"

Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz "Rzeczpospolitej"

Foto: Szymon Sikora

Rowery cargo ze wspomaganiem elektrycznym, które jest konieczne do komfortowego przewożenia dzieci, kosztują – w zależności od typu – co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, zwykle jednak ponad 20 tys. zł. To zaporowa kwota z perspektywy osób, które nie są przekonane, że taki pojazd jest w stanie zastąpić auto w większości miejskich zastosowań. Czy rower cargo to uzasadniony wydatek dla rodziny? – odpowiada Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Rzeczpospolitej”.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Miasta w sieci rowerów. Budowa nowych tras jest coraz droższa
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
„Trasy gładkie jak serw Federera”. Szwajcaria jest też rajem dla rowerzystów
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Polacy polubili miejskie rowery publiczne
Materiał Partnera
Katowice stawiają na rowery
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Czy Polska będzie krajem rowerowym. Debata