Aktualizacja: 09.01.2018 20:30 Publikacja: 09.01.2018 20:30
Foto: Fotorzepa, Magdalena Jodłowska
W gliwickiej fabryce Opla od Nowego Roku pracownicy mogą składać wnioski o rozwiązanie umów o pracę. Koncern PSA (nowy właściciel Opla) chce zachęcić do odejścia 190 z blisko 4 tys. zatrudnionych. Nie zdradza, jak duże jest zainteresowanie odejściem z firmy, bo proces dopiero się rozpoczął – potrwa do końca stycznia. Zwolnienia w Oplu to efekt strategii nowego francuskiego właściciela i poprawienia wyników całego koncernu, m.in. obniżki kosztów produkcji aż o 700 euro na aucie do 2020 r. To nie wszystko – od 5 lutego produkcja samochodów w gliwickim zakładzie Opel Manufacturing Poland będzie odbywała się w systemie dwu-, a nie trzyzmianowym jak dotychczas. Najbardziej doświadczeni pracownicy z ponad 20-letnim stażem otrzymają m.in. dodatkową odprawę sięgającą nawet 14 pensji, przy stażu np. dwuletnim – połowę miesięcznego wynagrodzenia. Do tego drugą odprawę, przysługującą z tytułu umowy o pracę (a więc w wysokości jednego do trzech miesięcznych wynagrodzeń w zależności od stażu pracy) oraz rekompensatę za rozwiązanie umowy o pracę. – Od dłuższego czasu przyglądamy się temu, co się dzieje w gliwickiej fabryce i zastanawiamy się, jaka będzie przyszłość – mówi Marek Jarzębowski, rzecznik miasta Gliwice. Opel to dla Gliwic sprawa symboliczna, jeden z największych pracodawców w mieście, dzięki któremu powstało wiele firm wokół z branży motoryzacyjnej. – Opel to było nasze koło zamachowe, dzięki któremu dostaliśmy drugą, lepszą szansę na rozwój – dodaje Jarzębowski.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Podobnie jak przy każdym wyjeździe poza granice kraju, również zimą warto pamiętać o zapewnieniu sobie i naszym najbliższym ochrony, jaką daje właściwa polisa ubezpieczeniowa na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Prawie 1000 żeglarzy i żeglarek weźmie udział w żeglarskim festiwalu Gdynia Sailing Days. Ta jedna z najważniejszych imprez regatowych w północnej Europie rozpocznie się w piątek 28 czerwca i potrwa do 21 lipca.
Krótki wypoczynek od codziennych obowiązków połączony ze sportem i zwiedzaniem to wyczekiwany przez wielu sposób na spędzenie wiosennych weekendów.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w 2024 roku ponad 10 milionów samochodów. Już po raz piąty Japończycy zostali największym producentem motoryzacyjnym na świecie.
Wartość sfinansowanych przez firmy leasingowe ruchomości i nieruchomości po dwucyfrowym wzroście sięgnęła w zeszłym roku 110,5 mld zł. To najlepszy wynik w historii. Kołem zamachowym był leasing pojazdów lekkich.
Prawie 94 proc. aut sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA miało powypadkową przeszłość, a przywiezionych z Niemiec – niemal 87 proc. – wynika z najnowszego raportu carVertical.
Niemiecka firma VOIT Automotive GmbH złożyła wniosek o upadłość. Firma specjalizująca się w produkcji części do samochodów współpracowała z największymi koncernami motoryzacyjnymi.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informują o starcie programu „NaszEauto”. Nabór wniosków ruszy w lutym 2025 roku.
Krzysztof Bolesta, sekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska, podczas konferencji inauguracyjnej nowego programu wsparcia do samochodów elektrycznych „NaszEauto” podkreślił, że jest to ostatni tego typu program dotowany przez państwo. Według rynkowych ekspertów program dopłat ma jednak wiele wad.
Drogie samochody sprzedają się lepiej niż auta marek popularnych. Popyt na nie rośnie znacznie szybciej, gdyż dłużej utrzymują wysoką wartość, korzystniejsze okazuje się także ich finansowanie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas