Reklama

Pracownik na celowniku

Staże, praktyki, klasy patronackie – w takie projekty coraz chętniej angażują się przedsiębiorcy ze specjalnych stref ekonomicznych.

Publikacja: 08.01.2019 12:00

W przedsiębiorstwach uczniowie poznają specyfikę zawodu i swojego przyszłego stanowiska pracy.

W przedsiębiorstwach uczniowie poznają specyfikę zawodu i swojego przyszłego stanowiska pracy.

Foto: shutterstock

Dynamiczny rozwój gospodarczy, spadające bezrobocie oraz postęp technologiczny wpłynęły na przeobrażenie rynku pracy. Teraz głównym wyzwaniem, z jakim muszą się mierzyć przedsiębiorcy, to znalezienie odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – uważa Małgorzata Popławska, wiceprezes zarządu Krakowskiego Parku Technologicznego (KPT).

Jej zdaniem brak pracowników to obecnie największa bariera inwestycyjna. Aż 30 proc. firm deklaruje, że jest on powodem zastopowania rozwoju ich projektów. – Dlatego coraz większego znaczenia nabiera kształcenie pracowników, dopasowane do potrzeb pracodawców i wyzwań tzw. rewolucji 4.0, czyli automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych. Krakowski Park Technologiczny stara się pełnić rolę pośrednika między „formalnym" systemem edukacji, czyli szkołą i jednostkami prowadzącymi szkoły, a pracodawcami – mówi prezes Popławska.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama