Reklama

Zachodni partner numer jeden

Na Pomorzu Zachodnim spośród mikro i małych firm na Niemcy jako najważniejszego odbiorcę produktów i usług wskazało aż 86 proc. badanych podmiotów.

Publikacja: 17.03.2016 15:00

56 proc. przedsiębiorców w naszym kraju, którzy zadeklarowali prowadzenie działalności eksportowej, jako głównego partnera handlowego wskazało Niemcy (dane banku Pekao SA). To wynik ogólnokrajowy. Jednak dla zachodniopomorskich firm jest to jeszcze ważniejszy partner. Jacek Wójcikowski, dyrektor Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, potwierdza te dane, wskazując, że rynek niemiecki ma dla zachodniopomorskich firm znaczenie pierwszoplanowe. Tam właśnie lokowane jest 28 proc. eksportu z regionu. Kolejne miejsca zajmują rynki: norweski (8,4 proc.), szwedzki (5,8 proc.), brytyjski (5,8 proc.) i duński (5,6 proc.). Jednak skumulowana wartość eksportu na te cztery ostatnie rynki nie przekracza wartości towarów i usług wysyłanych do Niemiec – dodaje Wójcikowski.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama